سکه به دامنه ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است، دامنه ای که در بازار فلز گران بهای داخلی اهمیت زیادی دارد. سکه در صورتی که زیر محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، به احتمال زیاد با فشار بیشتر فروشندگان مواجه خواهد شد و به سوی سطح ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد. با این حال، در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند،‌ شانس صعود به سوی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. 

برخی از معامله گران بازار سکه، در انتظار شروع بازارهای جهانی و مشاهده رفتار اونس طلا هستند. آن ها اعتقاد دارند که در صورت بازگشت طلا به بالای سطح هزار و ۷۵۰ دلار، شرایط در بازار سکه نیز تغییر خواهد کرد و کمی خریداران فعال تر خواهند شد. با این حال دسته دیگری از فعالان باور دارند که وضعیت سکه ارتباط چندانی با رفتار اونس طلا ندارد و سکه بازان در صورتی که دلار زیر محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند، در موقعیت خرید قرار نخواهند گرفت. 

دلار از ظهر روز شنبه رفتار افزایشی خاصی از خود نشان نداده است و همین موضوع موجب شده است که سکه از کانال ۱۴ میلیون تومانی عقب نشینی کند. این موضوع از نگاه برخی فعالان، اهمیت رفتار دلار برای بازیگران بازار سکه را نشان می دهد. 

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۹_۰۸-۱۲-۱۳