وقتی میان دو کشور جنگ اتفاق میافتد، تعادلنش در اکثر مواقع تدوام جنگ است، نه ترک مخاصمه. به این دلیل که وقتی ما وسط جنگ هستیم، آن بازدارندگی ابتدایی که وجود داشت فروپایده و ما با گزینه عقبنشینی یا ادامه جنگ مواجه هستیم. پویا جبلعاملی، اقتصاددان توضیح میدهد که اگر هیچ گونه اعتماد و یا کانالی برای گفتوگو وجود نداشته باشد، همیشه استراتژی تداوم جنگ است. چرا که اگر عقبنشینی کنیم، باید…