رپرتاژ آگهی: باید گفت که برندهای سامسونگ و شیائومی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی در جهان هستند. در واقع بازار اصلی این برندها آسیا بوده و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارند. بسیاری از افراد که قصد خرید گوشی را دارند میان 2 مدل محبوب و پرفروش از این برندها گیر می‌کنند.

این مدل‌ها Samsung Galaxy A73 و Xiaomi Redmi Note 12 Pro نام دارند. هرکدام از این مدل‌ها مزایا و معایب خود را داشته و از مشخصات جذابی برخوردار هستند. همراه ما باشید تا در ادامه به‌طور کامل این 2 گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

معرفی گوشی سامسونگ Galaxy A73

بگذارید قبل‌از مقایسه گوشی‌های ذکر شده، با هر یک به‌طور کامل آشنایی پیدا کنیم. گوشی سامسونگ Galaxy A73 یکی از مدل‌های جدید و پرفروش سامسونگ است که مشتریان گوناگونی از آن رضایت دارند. طراحی این مدل ظریف بوده و از صفحه‌نمایش FHD+ 120 هرتزی استفاده می‌کند.

دوربین اصلی این گوشی 108 مگاپیکسل کیفیت داشته و باتری آن هم حدود 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K در این مدل موجود است. پردازنده استفاده‌شده در این مدل اسنپ‌دراگون 778G 5G با رم 8 گیگ بوده و از فناوری ارتباطی نسل 5 نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت این محصول با حدود 20میلیون ‌تومان ارزش خرید بسیار بالایی را به شما ارائه می‌دهد.

معرفی گوشی شیائومی Redmi Note 12 Pro

گوشی دیگری که در این مقایسه باید بررسی کنیم، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی یعنی Redmi note 12 pro است. سری محصولات ردمی نوت بسیار محبوب بوده و دلیل این موضوع طراحی زیبا و بدنه مقاوم آن‌ها است. این مدل که رم 8 گیگابایتی داشته و حافظه 256 گیگی دارد، قیمت آن حدود 12میلیون محاسبه شده است.

این گوشی قدرتمند از پردازنده مدیاتک اسنپ‌دراگون 732G با رم 8 گیگابایتی استفاده می‌کند. حسگر اصلی دوربین این گوشی 108 مگاپیکسل و حسگر سلفی آن 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. باتری آن نیز با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی ارائه شده و از شارژ 67 واتی فوق سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

تفاوت‌های بین Galaxy A73 و Redmi Note 12 Pro

تفاوت‌های بین Galaxy A73 و Redmi Note 12 Pro

تفاوت‌های مختلفی میان این 2 گوشی وجود دارد. این گوشی‌ها در بازار فروش بالایی داشته و به‌عنوان میان‌رده محسوب می‌شود. تفاوت‌هایی که میان این گوشی‌ها وجود داشته و موجب تنوع قیمت در آن‌ها شده شامل مواردی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه

اولین موضوعی که باید میان این مدل‌ها مقایسه کنیم، طراحی بدنه آن‌ها است. سامسونگ A73 از 181 گرم و ردمی نوت 12 پرو از 201.8 گرم وزن برخوردار است. ابعاد این مدل‌ها تقریبا یکسان بوده و از بدنه‌های باکیفیتی برخوردار هستند. جنس بدنه آن‌ها یکسان بوده و از پلاستیک مقاوم هستند.

ازنظر طراحی باید گفت که قسمت جلویی این گوشی‌ها باهم تفاوت خاصی ندارد؛ اما قسمت پشتی آن‌ها متفاوت بوده و طراحی ردمی کمی جذاب‌تر است. ردمی از طراحی مکعبی و سامسونگ از طراحی گرد برای فریم این گوشی‌ها استفاده کرده‌اند.

نمایشگر

مورد دیگری که مقایسه آن در گوشی‌های Galaxy A73 و Redmi note 12 pro اهمیت بسیار بالایی دارد، نمایشگری است که در آن‌ها به‌کاررفته است. این گوشی‌ها از نمایشگرهای فوق‌العاده جذابی برخوردار هستند که هر 2 در کیفیت FHD تصویر را ارائه می‌کنند.

در مدل گلکسی از 6.7 اینچ و در مدل ردمی از 6.67 اینچ نمایشگر استفاده شده است. هر 2 آن‌ها نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را دارند. همچنین تراکم پیکسلی در سامسونگ 393 پیکسل بر اینچ و در شیائومی 395 پیکسل بر اینچ است.

دوربین

دوربین اهمیت زیادی برای گوشی داشته و بررسی آن در Galaxy A73 و Redmi note 12 pro بسیار مهم است. حسگر دوربین سلفی استفاده‌شده در گلکسی، 32 مگاپیکسل و حسگر سلفی ردمی 16 مگاپیکسل کیفیت دارد. در مدل سامسونگ از 108 مگاپیکسل رزولوشن تصویربرداری استفاده شده است.

این رزولوشن در ردمی نیز 108 بوده و کیفیت یکسانی با مدل سامسونگ دارد. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که هر 2 این گوشی‌ها قابلیت فیلم‌برداری به‌صورت 4K را دارا هستند. در مدل سامسونگ از 4 حسگر دوربین استفاده کرده‌اند.

پردازنده

اگر به عملکرد گوشی ازنظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، پس باید پردازنده و میزان رمی که در Galaxy A73 و Redmi note 12 pro وجود دارد را بررسی کنید. در گوشی Galaxy A73 از یک پردازنده اسنپ‌دراگون 778G 5G استفاده شده است.

این پردازنده در ردمی نوت 12 پرو متفاوت بوده و از برند مدیاتک است. پردازنده این دستگاه اسنپ‌دراگون 732G با فناوری 8 نانومتری بوده و در کنار آن 8 گیگابایت نیز حافظه رم در نظر گرفته‌اند. حافظه رم در مدل سامسونگ نیز 8 گیگابایت است.

باتری

اما آخرین موردی که باید به‌عنوان یک معیار در مقایسه Galaxy A73 و Redmi note 12 pro به آن توجه کنیم، باتری‌هایی است که در این گوشی‌ها به‌کار برده‌اند. در زمان خرید a73 متوجه خواهید شد که در مدل گلکسی از یک باتری 5000 میلی‌آمپری ساعتی استفاده کرده‌اند که توانایی شارژ سریع 25 واتی را دارد.

البته باید گفت که آداپتور شارژ آن را باید به‌صورت جداگانه تهیه کنید. در مدل ردمی نوت 12 پرو نیز از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌شود؛ اما آداپتور درون جعبه آن قدرت 67 واتی داشته و در ظرف 44 دقیقه باتری را از 0 تا 100درصد شارژ می‌کند.

گوشی‌های Galaxy A73 و Redmi note 12 pro را از کجا بخریم؟

گوشی‌های Galaxy A73 و Redmi note 12 pro را از کجا بخریم؟

تا به این قسمت از مطلب تفاوت‌ها و ویژگی‌هایی که در هرکدام از این گوشی‌ها وجود داشت را بررسی کردیم. اگر می‌خواهید نسبت به خرید ردمی نوت 12 پرو یا گلکسی A73 اقدام کنید، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا قیمتی عالی به‌همراه گارانتی‌های معتبر برای این امر به شما ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

شرکت‌های شیائومی و سامسونگ برندهای محبوب تولیدکننده گوشی در سرتاسر دنیا، علی‌الخصوص آسیا هستند. این برندها مدل‌های مختلفی را وارد بازار کرده‌اند که مدل‌های Galaxy A73 و Redmi note 12 pro از محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

مشتریان زیادی برای این 2 مدل وجود داشته و بسیاری نمی‌دانند که کدام را برای خرید انتخاب کنند. در این مطلب یک مقایسه کامل میان تمام ویژگی‌های این 2 محصول انجام دادیم تا خرید آن‌ها برای شما راحت‌تر شود. می‌توانید هر 2 این مدل‌ها را از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با قیمت عالی و گارانتی‌های معتبر تهیه کنید.