به گزارش اکوایران، سه سرباز اسرائیلی در حمله موشکی شاخه مسلح حماس در نزدیکی شهر رفح در جنوب نوار غزه کشته شدند. در همین حال مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند دست کم 19 نفر بر اثر تیراندازی اسرائیل در روز یکشنبه کشته شدند.

شاخه مسلح حماس روز یکشنبه مسئولیت حمله به گذرگاه شالوم کرم در غزه را بر عهده گرفت.

به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرد که 10 راکت از رفح در جنوب غزه به سمت منطقه گذرگاهی شلیک شده است که به گفته آن‌ها اکنون برای کامیون‌های کمک‌رسانی بسته شده است. سایر گذرگاه‌ها باز ماندند.

شاخه مسلح حماس اعلام کرد به سمت یک پایگاه ارتش اسرائیل در نزدیکی این گذرگاه راکت شلیک کرده است، اما تایید نکرد که از کجا شلیک کرده است. رسانه‌های حماس به نقل از یک منبع نزدیک به این گروه گفتند که گذرگاه تجاری هدف نبود.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح در نزدیکی مرز مصر پناه گرفته‌اند.

به گفته پزشکان فلسطینی، اندکی پس از حمله حماس، حمله هوایی اسرائیل به خانه‌ای در رفح سه کشته و چند زخمی برجای گذاشت.

ارتش اسرائیل حمله متقابل را تایید کرد و گفت که پرتابگری که از آن پرتابه‌های حماس شلیک شده بود و همچنین یک «ساختار نظامی» در نزدیکی آن هدف حمله متقابل بود.

مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند که درست قبل از نیمه شب، حمله هوایی اسرائیل 9 فلسطینی از جمله یک نوزاد را در خانه دیگری در رفح کشته است. آنها گفتند که حملات جدید تعداد کشته‌شدگان روز یکشنبه را به حداقل 19 نفر رساند.

اسرائیل متعهد شده است که وارد شهر جنوبی غزه شود و نیروهای حماس را از آنجا بیرون ببرد، اما با فشار فزاینده‌ای برای به تاخیر انداختن حمله مواجه شده است زیرا این عملیات می‌تواند تلاش‌های انسانی شکننده در غزه را از مسیر خارج کند و جان افراد زیادی را به خطر بیندازد.

حمله روز یکشنبه به این گذرگاه زمانی انجام شد که امیدها برای مذاکرات آتش بس در قاهره کم رنگ شده است.