به گزارش اکوایران، رسانه‌های محلی می‌گویند مقامات مصری به اتباع آمریکایی اجازه ورود از غزه به مصر را نمی‌دهند.

به نوشته سی‌ان‌ان،  به نقل از شبکه خبری قاهره نیوز، یک شبکه خبری محلی مصر، مقامات مصری به اتباع آمریکایی و شهروندان دیگر کشورها اجازه ورود به مصر را از طریق گذرگاه مرزی رفح در روز شنبه نداده و تاکید دارند که این گذرگاه باید کمک‌های بشردوستانه به غزه را نیز تسهیل کند.

بنا بر این گزارش، مقامات مصر ایده استفاده از گذرگاه رفح را فقط برای خارجی ها رد کرده‌ و تاکید داشته‌اند که موضع مصر روشن مبنی بر  تسهیل ورود و عبور کمک‌ها به نوار غزه است.

این امر پس از آن صورت می گیرد که وزارت امور خارجه ایالات متحده دستورالعملی را برای فلسطینی‌های با شهروندی آمریکایی در غزه ارسال کرد مبنی بر اینکه گذرگاه مرزی رفح «ممکن است» بعد از ظهر شنبه باز باشد.

سی‌ان‌ان برای اظهار نظر با مقامات مصری تماس گرفته است. یک مقام مرزی فلسطین صبح شنبه به سی‌ان‌ان گفت که در گذرگاه رفح، تخته‌های بتنی در حال نصب است که همه دروازه‌ها را مسدود کرده است. این مقام به سی‌ان‌ان گفت که این تخته‌ها در سمت مصری گذرگاه قابل مشاهده است. این مقام مسئول گفت: «صدها فلسطینی با پاسپورت های خارجی روز شنبه به گذرگاه مرزی رفح هجوم آوردند و ساعت ها در خیابان ها نشسته و منتظر عبور بودند. اما، دروازه‌ها بسته است و هیچ‌کس اجازه عبور ندارد.»

تخمین زده می شود که 500-600 فلسطینی-آمریکایی در غزه زندگی می‌کنند.