به گزارش اکوایران، یکی از متحدان ولادیمیر پوتین در تلویزیون دولتی روسیه از احتمال حمله این کشور به دو عضو ناتو سخن گفت.

به نوشته نیوزویک، ولادیمیر سولویوف، مجری تلویزیون دولتی روسیه و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های رسانه‌های مورد حمایت کرملین، این اظهارات را در کانال روسیه-۱ بیان کرد. ویدئویی از این گفتگو توسط آنتون گراشچنکو، مشاور سابق وزیر امور داخلی اوکراین به اشتراک گذاشته شد.

پروپاگانداگرهای کرملین بارها در مورد وقوع یک جنگ جهانی قریب‌الوقوع و حملات روسیه به قلمروی ناتو به دلیل کمک و تسلیحاتی که دولت جو بایدن و اعضای این ائتلاف نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند، هشدار داده است.

گراشچنکو در توضیح ویدئویی نوشت: «فرانسه و لهستان، توجه کنید! پروپاگانداگرهای کرملین تهدید به حمله می‌کنند».

سولویوف، مجری برنامه تلویزیونی روسیه از فرانسه به عنوان یکی از اهداف احتمالی حمله روسیه نام برد. این اولین‌بار نیست که از زمان اعلام امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر حمایت «بی حد و مرز» پاریس از کیف و اینکه «هیچ چیز نباید از کمک به اوکراین در جنگ جاری مستثنی شود»، سولویوف حمله به این کشور را مطرح می‌کند.

سولویوف افزود: «باید با آرامش بگوییم که اگر فرانسه به اوکراین نیرو اعزام کند، ما ستاد فرماندهی فرانسه را در خاک این کشور نابود خواهیم کرد».

او همچنین پس از اینکه آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان اعلام کرد کشورش آماده است تا در پاسخ به انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به بلاروس، میزبان تسلیحات هسته‌ای سایر اعضای ناتو شود، حمله به لهستان را پیشنهاد داد.

سولویوف خاطرنشان کرد: «ما به خاک لهستان حمله می‌کنیم، کشتی‌هایی را که نفربرهای بردلی را حمل می‌کنند غرق می‌کنیم، پایگاه‌های ذخیره‌سازی را نابود می‌کنیم. اگر بدانیم این سلاح‌ها برای ضربه‌زدن به روسیه در نظر گرفته شده‌اند، رسماً اعلام می‌کنیم که کل مسیر یک هدف مشروع است».

سولویوف در پایان اضافه کرد: «این یک اصل بسیار ساده است. باید پاسخی متقابل وجود داشته باشد. آن‌ها زیرساخت‌های ما را منفجر کردند. اگر آن‌ها نمی‌دانند چه کسی این کار را انجام داده، پس ما هم نمی‌دانیم چه کسی مال آن‌ها را منفجر خواهد کرد»!

پوتین در ماه مارس هرگونه طرح مبنی بر حمله کشورش به یکی از اعضای ناتو را رد کرد. پوتین گفت: «این ادعاها که بعد از اوکراین، ما قصد حمله به اروپا را داریم، کاملاً بی‌معنی است». او با اشاره به اینکه بودجه دفاعی واشنگتن بیش از ۱۰ برابر بودجه مسکو است، گفت: «با توجه به این، آیا قرار است علیه ناتو جنگ راه بیندازیم؟ این هذیان است».

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در روز جمعه به طور جداگانه هشدار داد که در صورت میزبانی لهستان از تسلیحات هسته‌ای متعلق به سایر اعضای ناتو، روس‌ها می‌توانند به خاک این کشور حمله کنند. ریابکوف به خبرگزاری دولتی تاس گفت تأسیساتی که این مهمات را در خود جای دهند، به یک هدف نظامی برای روسیه تبدیل خواهند شد.

مسکو به دقت در حال رصد این موضوع است که ورشو چگونه «در گفتمان داخلی خود در حال بررسی این موضوع است».