به گزارش اکوایران، بورس تهران در دومین هفته اردیبهشت ماه با افت شاخص کل و از دست رفتن سطح حمایتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی بود. بازار سهام در این هفته شاهد خروج جریان پول حقیقی و افت متوسط ارزش معاملات خرد بود. با وجود ریزش یک دست شاخص صنایع سنگین، برخی از صنایع تأثیر منفی بیشتری بر افت تراز شاخص کل داشتند که شاخص دو صنعت فلزات اساسی و کانه‌های فلزی از این دست بودند.

شاخص صنعت کانه‌های فلزی که در هفته دوم اردیبهشت ماه با افت تراز 2.32 درصدی همراه بود؛ در حالی که شاخص کل بورس تهران در این 5 روز معاملاتی نزدیک به 1.72 درصد افت تراز داشت. در میان نماد‌های صنعت استخراج کانه‌های فلزی نیز سهم‌های شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر اثرگذاری بالاتری بر شاخص کانه‌های فلزی دارند.

تاثیر رشد صنایع الکترونیک بر قیمت قلع/ تحریم‌های روسیه و اثرات آن بر آلومینیوم!

روز شنبه 8 اردیبهشت ماه، در حالی که شاخص کل بورس تهران و شاخص صنعت کانه‌های فلزی اندکی بالاتر از تراز ابتدای معاملات قرار گرفتند؛ قیمت کچاد و کگل افت کرد و روز یکشنبه نیز این دو نماد ریزش بیشتری نسبت به شاخص‌ها داشتند.

روند روز یکشنبه در روز‌های دوشنبه و چهارشنبه نیز تکرار شد اما در معاملات سهامی روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه شاهد افت کمتر شاخص کانه‌های فلزی و قیمت کگل به نسبت شاخص کل بودیم.

سهام شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در دومین هفته اردیبهشت ماه 4.6 درصد و سهام شرکت صنعتی و معدنی گل گهر 2.83 درصد کاهش قیمت داشتند در حالی که شاخص کل بورس تهران تنها 1.72 درصد ریزش داشت.

در انتهای هفته اول اردیبهشت ماه فروش ماهانه فروردین کچاد و کگل منتشر شد و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در روز 10 اردیبهشت ماه با اطلاعیه شفاف‌سازی صورت‌های مالی خود در سامانه کدال عنوان کرده است که نسبت به واگذاری سهام کگل تحت تملک شرکت‌های زیر مجموعه خود اقدام می کند.

تولید دوباره شمش در «فروی»