حباب سکه افزایش یافته است، موضوعی که خرید فلز گران بهای داخلی را پرریسک تر می کند. دیروز فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت بازار به بالای ۱۴ درصد رسید. این در حالی بود که در روز جمعه حباب سکه در حدود ۱۳ درصد بود. 

رشد حباب فلز گران بهای داخلی به این دلیل رخ داده است که روز شنبه دلار نتوانست بالای مرز ۳۰ هزار تومانی دوام بیاورد و به کانال ۲۹ هزار تومانی برگشت. سکه بازان در بازار پشت خطی روز جمعه به امید افزایش بهای دلار با قدرت وارد موقعیت خرید شده بودند ولی برخلاف انتظار آن ها، بازار خیلی زود با فروش دلاری ها در روز شنبه مواجه شد. 

روز شنبه سکه امامی نتوانست به بالای مقاومت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نفوذ کند و این موضوع نیز در تغییر انتظارات بازیگران بازار فلز گران بهای داخلی اثر داشت. این اثرگذاری به اندازه ای بود که سکه دیروز به زیر مرز ۱۴ میلیون تومانی برگشت و در بازار پشت خطی در محدوده ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی را از دست بدهد، سرعت افت قیمت سکه بیشتر خواهد شد. برای اینکه سکه در مسیر نزولی قرار نگیرد نیاز دارد که دلار بالای محدوده ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی باقی بماند. 

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۸_۰۸-۰۹-۲۶