سکه امامی کانال ۱۳ میلیون تومانی را از دست داد و وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد. دیشب در بازار پشت خطی، فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افت کرد و این موضوع موجب شد که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود. 

به نظر می رسد، سکه بازان تحت تاثیر شوک نزولی دلار قرار گرفتند و سعی کردند به سرعت دارایی خود را تبدیل به ریال کنند. تلاش برای فروش در بازار فلز گران بهای داخلی به اندازه ای زیاد بود که حباب سکه نیز مرز ۱۰ درصدی را از دست داد و وارد کانال ۸ درصدی بود. 

حدود ساعت ۹ شب گذشته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که فاصله یک میلیون تومانی با قیمت بازار داشت. با توجه به روند نزولی دلار و حباب ۸.۶ درصدی در بازار سکه می توان گفت که هم چنان احتمال افت فلز گران بهای داخلی وجود دارد. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه محدوده حمایتی ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان را از دست بدهد، احتمال افت تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت. با وجود احتمال های کاهشی، در صورتی که دلار بتواند راه خود را به کانال ۲۹ هزار تومانی باز کند، سکه امامی نیز از فاز نزولی خارج خواهد شد. 

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۱_۰۷-۵۸-۱۷