سکه امامی حمایت حیاتی ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد تا فروشندگان قدرت بیشتری در بازار فلز گران بهای  داخلی بگیرند. شدت فروش در بازار سکه به اندازه ای بود که این فلز گران بها روز سه شنبه تا محدوده ۱۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت کرد.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند، به احتمال زیاد معامله گران بیشتری ترجیح خواهند داد که در موقعیت فروش قرار بگیرند و احتمال افت به سوی سطح ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تقویت خواهد شد.

افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی یکی از عوامل مهمی است که انتظارات نزولی در بازار سکه را بالا برده است. دیروز بهای طلا در بازارهای جهانی به محدوده هزار و ۷۲۰ دلار ریزش کرد و فاصله این فلز ارزشمند با سطح حساس هزار و ۷۵۰ دلار بیشتر شد. در صورتی که اونس طلا به زیر محدوده هزار و ۷۲۰ دلار برود، احتمال افت به کانال هزار و ۶۰۰ دلار تقویت خواهد شد.

در وضعیت نزولی اونس طلا، سکه بازان امیدوارند که دلار روند افزایشی سریع تری بگیرد و این ارز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شود. به باور برخی فعالان بدون صعود دلار به کانال بالاتر، افت سکه ادامه خواهد یافت.

photo_۲۰۲۲-۰۸-۳۱_۰۸-۰۳-۵۲