به گزارش اکوایران، در ادامه ریسک درگیری نظامی هم به نگرانی های بازار ارز اضافه شد و سپاه مواضع اسرائیل در عراق را هدف قرار داد. این مسائل و برتری عوامل افزایشی در بازار باعث افزایش قیمت دلار شد. 

دلار هفته گذشته را کاملا نوسانی طی کرده و حرکت های محدودی در بالای محدوده ۲۶۰۰۰ تومانی داشت. ولی از ابتدای هفته جاری، نه تنها اصلا به زیر ۲۶۰۰۰ تومان نیامده بلکه سه روز را در محدوده مهم مقاومتی۲۶۴۰۰ تومان معامله شده و سقف قیمتی ماهانه را شکسته است. 

اما امروز صبح موج اخبار مثبت افزایش یافت.  اینطور به نظر می رسد که هیجانات اخیر مذاکرات، آخرین چانه زنی ها برای دریافت امتیاز بیشتر بوده است. رافائل گروسی توافق روسیه و آمریکا را تایید کرد و از نزدیکی پایان توافق گفت. وزیرخارجه چین برای گسترش همکاری ها با وزیر خارجه کشورمان صحبت کرد. و در آخر برخی میگفتند که یک مبادله برجامی اتفاق افتاده است، نازنین زاغری در ازای دریافت ۵۳۰ میلیون پول بلوکه شده ایران با انگلستان مبادله شد.

افزایش اخبار مثبت  اول صبح به راحتی دلار را تکان نداد و به نظر می‌رسد دلار پس از سه روز معامله در محدوده ۲۶۴۰۰ جا خوش کرده است و نیروی بیشتری برای پایین آمدن نیاز دارد. 

اما در حالی که توافق طبق سخنان سخنگوی وزارت خارجه در نوروز محتمل است و احتمالا فرصت زیادی برای خروج موقت از بازار وجود ندارد. ماندگاری و نوسان دلار در محدوده ۲۶۴۰۰ به نوعی فرصت خروج  برای توافق احتمالی نزدیک است. این احتمال وقتی قوی تر میشود که معاملات سکه هم بررسی شود. سکه نیز حتی با وجود کاهش ۸ درصدی قیمت اونس پایین نیامد و حباب سکه به محدوده نیم میلیون رسید. معامله گران نوسانی احتمالا  با کنترل قیمت ها در این محدوده  از تقاضای تسویه و مسافرتی آخرین روزهای سال استفاده می کنند تا مقداری از سرمایه خود را خارج کنند تا اگر در نوروز توافق شد بعد از عید پس از هیجان منفی بازار دوباره وارد شوند.

معامله گران درهم که به نوعی بزرگان و وارد کنندگان بازار هستند از این قیمت ها برای خرید استقبال نمی‌کنند. قیمت درهم ۷۱۶۰ تومان است.

سکه امامی در حالی در محدوده ۱۲ میلیون و چهارصد هزار تومان تا ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان معامله می‌شود که برای ماندگاری در این سطوح بالای نیم میلیون تومان حباب دارد.