معامله گران تمایلی ندارند که ریسک خرید و فروش فلز گران بهای داخلی را به جان بخرند. در چنین وضعیتی دامنه نوسان فلز گران بهای داخلی بسیار محدود شده است و سکه عمدتا در بازه ۱۱ میلیون و ۹۷۰ الی ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان تغییرات خود را به ثبت می رساند. 

photo_۲۰۲۲-۰۲-۲۸_۰۹-۲۱-۲۶

این دامنه تغییرات برای افرایشی های بازار خوشایند است، چرا که فلز گران بهای داخلی کف قیمتی خود را بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت کرده است. با این حال، عدم توان نیروهای صعودی در بازار دلار موجب شده است که سکه بازان نیز برای قرار گرفتن در موقعیت خرید، جانب احتیاط را رعایت کنند.  سکه بازان امیدوارند که با ادامه جنگ روسیه و اوکراین، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی در مسیر صعودی قرار بگیرد و فلز زرد یکبار دیگر به بالای سطح هزار و ۹۰۰ دلاری برگردد. 

در صورتی که اونس طلا در روز جاری رنگ افرایشی بگیرد، کمی یخ بازار سکه آب خواهد شد. با این حال،‌نباید از خاطر برد که در انتهای هفته گذشته حتی با طلای هزار و ۹۸۰ دلاری، سکه نتوانست به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نفوذ کند. سکه برای صعود قوی تر در کنار رشد طلا به صعود بازار دلار نیازمند است. بدون اینکه دلار به بالای سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ کند،‌ خبری از افزایش معنادار در بازار سکه نخواهد بود. 

photo_۲۰۲۲-۰۲-۲۸_۰۹-۲۱-۲۵