دیروز فلز گران بهای داخلی به راحتی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست داد تا انتظارات برای افت بیشتر سکه تقویت شود. در مقاطعی از روز گذشته سکه حتی وارد کانال ۱۱میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شد. به گفته فعالان، در شرایطی که بازار جهانی طلا تعطیل بود، نگاه سکه بازان به سوی بازار ارز دوخته شده بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۲۱_۰۹-۲۱-۵۸ (2)

در بازار ارز دیروز قدرت به طور کامل در دست کاهشی ها بود و نه تنها مرز ۲۶ هزار تومانی دلار از دست رفت که اسکناس آمریکایی به زیر محدوده حمایتی ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی هدایت شد. می توان گفت  که ماندن دلار زیر محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی می تواند موجب شود که سکه در روز جاری نیز تحت فشار کاهشی های بازار قرار بگیرد.

تنها امیدواری سکه بازان این است که به دلیل ادامه تنش های روسیه و اوکراین،‌ قیمت اونس طلا با قدرت به روند صعودی خود ادامه دهد و فلز زرد با پیش روی در کانال هزار و ۹۰۰ دلار زمینه ساز مقاومت سکه در برابر نیروهای کاهشی داخلی شود. در این شرایط به نظر می رسد که افت اونس طلا تاثیر کاهشی زیادی در بازار سکه داشته باشد، چرا که سکه بازان امید زیادی نسبت به افزایش روز جاری طلا داشته اند. در صورت چنین اتفاقی فلز گران بهای  داخلی حتی می تواند به سوی حمایت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی حرکت کند. سکه برای افزایش قیمت در گام اول نیاز دارد که به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برگردد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۲۱_۰۹-۲۱-۵۸