طبق مصوبه امروز مجلسی‌ها، فعالای اقتصادی که دوره تملک دارایی آنها کمتر از پنج سال در مناطق آزاد باشد، مطابق سرزمین اصلی باید مالیات بپردازند. اما اگر دوره تملک دارایی‌های آنها پنج سال یا بیشتر باشد، مالیات حاصل از انتقال این دارایی‌ها با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفته صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارائه خدمات آنها در سال گذشته کمتر از ۱۸ میلیارد تومن بوده اظهار نامه مالیاتی ندهند.

تفاهم‌نامه ایجاد کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی در مراسمی با حضور ۳ شرکت کشتی‌سازی داخلی امضا شد.

رییس سازمان توسعه تجارت از واردات حدود ۱.۸ میلیارد دلاری طلا در سال گذشته خبر داد و گفته بیشتر این واردات برای رفع تعهد ارزی بوده.

وزارت اقتصاد قصد دارد، اولین مرحله حراج اوراق مرابحه عام در سال ۱۴۰۳ را روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار کند.

سخنگوی صنعت برق از قوانین جدید و سختگیرانه برای مقابله با استفاده‌کنندگان غیرمجاز برق برای استخراج رمز ارز خبر داده.

سرپرست حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفته: تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰ متر، به وسعت ۱۷۹۰ کیلومتر مربع و به حجم ۲.۳۴ میلیارد مترمکعب رسیده.

نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق خبر داده که ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در این کشور دارد.

آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشون میده، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از اون، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافته و به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

بررسی آمارهای تجارت خارجی نشون میده، شرکت ملی گاز ایران بزرگترین صادرکننده سال ۱۴۰۲ بوده اما صادرات گاز کشور در این سال نسبت به سال ۱۴۰۱ افت محسوسی داشته.

نمایندگان مجلس با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

در حالی که نماینده‌های کارگری در روزهای گذشته خبر داده بودند که پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن از سوی دولت مطرح شده، امروز معاون وزیر کار گفته، پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران به شورای عالی کار ارائه نشده.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از شکسته شدن رکورد وصول مطالبات این صندوق، در سال گذشته خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته شرکت‌هایی در اولویت تامین ارز قرار می‌گیرند که خودشان ارز آور باشند و منابع حاصل از صادرات‌شان را به کشور برگردانند.

یک مقام حماس که نخواسته نامش فاش بشه به رویترز گفته که هیاتی از حماس روز دوشنبه برای گفتگوهای آتش بس غزه به قاهره میره. به گفته این مقام حماس قرار است این هیات در مورد آتش بس پیشنهادیِ میانجیگران و پاسخ اسرائیل صحبت کند.