به گزارش اکوایران، کاخ سفید به تازگی میزبان خبرنگاران، مشاهیر و جمعی از سیاستمداران بود. این ضیافت شام هر سال برای خبرنگاران برگزار می‌شود.

از آن‌جا که این ضیافت شام، معمولا غیررسمی است، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از فرصت استفاده کرد تا از طریق دست انداختنِ ترامپ، نگاه‌ها را نسبت به خودش و او، تغییر دهد.

برای مثال او در یکی از شوخی‌هایش به این نکته اشاره کرد که سن در این انتخابات ریاست‌جمهوری مسئله است و گفت: «من یک مرد بالغ هستم که باید با یک آدم شش ساله رقابت کنم.»

سن بالای دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا یعنی بایدن و ترامپ، مدت‌هاست که سوژه شوخی و خنده شده است. با این حال، بایدن تلاش کرد از این مقوله به نفع خودش بهره بگیرد.

این تنها شوخی بایدن نسبت به ترامپ نبود. او ترامپ را «دانِ خوابالو» نامید و گفت از این اصطلاح خوشش آمده و باز هم از آن استفاده خواهد کرد.

در حالی‌که بایدن تلاش داشت از طریق شوخی و مسخره‌بازی، بیش از ۳ هزار مهمان خود را سرگرم کند، بیرون از سالنی که مراسم در آن برگزار می‌شد، عده‌ای از طرفداران فلسطین به نشانه اعتراض جمع شده بودند.

این معترضان می‌گفتند سیاست دولت بایدن در ارتباط با جنگ اسرائیل، درست نبوده و همین سیاست باعث شده بسیاری از افراد بی‌گناه کشته شوند. برای مثال ۹۷ نفر از خبرنگاران که ۹۲ نفر از آن‌ها فلسطینی بوده‌اند، طی این جنگ جان خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل از نگاه معترضان این ضیافت شام، شرم‌آور بوده است.

در ویدیوی بالا توضیح داده‌ایم که در حاشیه این ضیافت شام چه اتفاقاتی رخ داد و همچنین بخش‌هایی از شوخی‌های بایدن درباره ترامپ هم آورده شده است.