به گزارش اکوایران، در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز خبر شروع مذاکرات از فردا جلب توجه می‌کرد، اما گویی ظرفیت کاهشی قیمت دلار برای این روزها تکمیل شده بود و قیمت دلار تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت دلار که روز گذشته روی کمترین مقدار حدود 6 ماه اخیر قرار گرفته بود، امروز قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات 110 تومان بالاتر از عصر روز گذشته قرار گرفت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۷_۱۵-۳۷-۰۸

قیمت یورو نیز که روز گذشته به کانال 29 هزار تومان وارد شده بود، امروز رشد کرد و به بالای مرز 30 هزار تومان بازگشت. قیمت یورو عصر امروز 779 تومان بالاتر از عصر روز گذشته بود و 30 هزار و 729 تومان گزارش می‌شد. قیمت دلار متشکل و سنا هم همراه با قیمت دلار آزاد به سمت بالا حرکت کرد. قیمت متوسط دلار متشکل با رشد 87 تومانی نسبت به روز گذشته روی 24 هزار و 406 تومان قرار گرفت، قیمت انتهایی دلار سنا نیز 219 تومان از روز گذشته بالاتر بود و 24 هزار و 748 تومان گزارش می‌شد.

قیمت سکه اصلاح شد

امروز نخستین روز هفته برای طلای جهانی بود و قیمت طلا که در پایان معاملات روز جمعه 1808 دلار گزارش می‌شد، تا ساعت 15 و 53 دقیقه عصر امروز به وقت ایران به طور کلی مسیر صعودی را دنبال می‌کرد. قیمت طلا در این مقطع 1813 دلار بود. قیمت سکه با وجود رشد قیمت دلار و طلا، عصر امروز از عصر روز گذشته پایین‌تر بود، حباب قیمت سکه روز گذشته بزرگ شده بود. قیمت سکه معاملات امروز را بدون تغییر نسبت به عصر دیروز شروع کرد و روی 11 میلیون و980 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه رقم‌هایی بالای 12 میلیون تومان را به ثبت رساند، اما در ادامه کاهشی شد و پایین‌تر از نرخ عصر دیروز قرار گرفت. قیمت سکه عصر امروز 75 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 11 میلیون و 905 هزار تومان گزارش می‌شد. حباب قیمتی سکه در این مقطع 4.2 درصد به دست می‌آمد و نسبت به روز گذشته قدری کوچک شده بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۷_۱۶-۱۶-۱۰

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار متشکل، آزاد و سنا رشد کرد و قیمت طلای جهانی نیز تا ساعت 16 و 15 دقیقه عصر امروز به وقت ایران بالاتر از نرخ انتهای روز جمعه قرار داشت، اما قیمت سکه کاهش یافت. قیمت سکه به نوعی اصلاح شد زیرا حباب قیمت سکه روز گذشته به طرز غیر متعارفی بزرگ شده بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۷_۱۶-۱۶-۱۱