به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر بازگشت برخی معافیت‌های تحریمی به طرز معناداری افت کرد. قیمت دلار معاملات امروز را نیز با ثبت تغییراتی منفی آغاز کرد، اما در ادامه قدری افزایش یافت، قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز پایین‌تر از نرخ عصر روز گذشته قرار داشت. قیمت دلار عصر امروز 230 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود. همراه با قیمت دلار قیمت یورو نیز به سمت پایین حرکت کرد و به کانال 29 هزار تومان وارد شد. قیمت یورو عصر امروز 835 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 29 هزار و 950 تومان گزارش می‌شد. قیمت یورو از 6 مرداد ماه در این سطوح قرار نگرفته بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۶_۱۵-۳۲-۱۵

قیمت سکه در عبور از مرز 12 میلیون تومان ناکام ماند

فردا نخستین روز هفته برای طلای جهانی است و فعالان بازار طلا منتظرند ببینند، با توجه به برنامه‌های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، فلز گرانبها می‌تواند جایگاه خود بالای مرز 1800 دلار را حفظ کند یا خیر. اما قیمت سکه دیروز و امروز بیشتر تحت تاثیر تغییرات بازار داخل و روند قیمتی دلار قرار داشت. قیمت سکه روز گذشته با سقوط قیمت دلار، مرز 12 میلیون تومان را از دست داد و در آخرین ساعات معاملات روی 11 میلیون و 885 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 20 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود، اما در ادامه رشد کرد و به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد. قیمت سکه درآخرین ساعات معاملات امروز 11 میلیون و 980 هزار تومان بود و اندازه حباب آن 5.6 درصد به دست می‌آمد. اندازه حباب قیمتی سکه بزرگ شده بود، اما نه به اندازه‌ای که قیمت از مرز 12 میلیون تومان عبور کند. اگر قیمت دلار در معاملات فردا بازگشت نکند یا طلای جهانی رشد معناداری را به ثبت نرساند، قیمت سکه کار دشواری برای باقی ماندن در سطوح کنونی خواهد داشت.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۶_۱۶-۲۸-۴۹

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز نتوانست افت شدید روز گذشته را جبران کند و حتی باز هم کاهش یافت، اما قیمت سکه بر خلاف دلار تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و به مرز 12 میلیون تومان نزدیک شد. حباب قیمت سکه بزرگ بود و قیمت سکه کار دشواری برای باقی ماندن در سطوح کنونی داشت. افت قیمت یورو و از دست رفتن مرز 30 هزار تومان برای اولین بار از 6 مرداد تا امروز نیز توجه بود.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۶_۱۶-۲۸-۵۰