به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز به طرز معناداری پایین آمد. قیمت دلار عصر امروز 270 تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و در سطوحی قرار داشت که از 27 دی ماه تجربه نکرده بود. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف دلار آزاد مسیر صعودی را دنبال کردند. قیمت متوسط دلار متشکل با رشد 92 تومانی نسبت به روز گذشته روی 24 هزار و 961 تومان قرار گرفت. قیمت انتهای روز دلار سنا نیز 164تومان بالا رفت و 25 هزار و 309 تومان گزارش می‌شد. شکاف بین قیمت دلار آزاد با دلار متشکل و سنا در جریان دور قبلی مذاکرات خیلی بزرگ شده بود و هنوز قیمت‌ها به طرز مقتضی همگرا نشده‌اند، در نتیجه افت قیمت دلار آزاد و رشد قیمت دلار متشکل و سنا در جهت تعادل و همگرایی بازار است.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۲_۱۷-۵۰-۲۳

قیمت سکه مرز 12 میلیون و 200 هزار را از دست داد

قیمت طلای جهانی در پایان معاملات روز گذشته روی 1801 دلار قرار داشت. قیمت طلا در ساعات ابتدایی معاملات امروز زیر مرز 1800 دلار نوسان می‌‎کرد. قیمت طلا در ساعت 17 و 39 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1801 دلار بود. قیمت طلا بالای مرز 1800 دلار نوسان می‌کرد، اما قیمت سکه امامی تحت تاثیر افت قیمت دلار تغییراتی منفی را به ثبت رساند و زیر مرز حساس 12 میلیون و 200 هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با افت 60 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 180 هزار تومان بود. قیمت سکه رقم‌هایی بالای مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان را نیز به ثبت رساند، اما در نهایت روی 12 میلیون و 180 هزار تومان ایستاد. حباب قیمتی سکه در این مقطع 4.5 درصد به دست می‌آمد که از روز گذشته قدری بزرگ‌تر بود. لازم به ذکر است امروز قیمت‌های پایین‌تر نیز برای سکه اعلام می‌شد و حتی برخی از ورود قیمت سکه به کانال 11 میلیون تومان خبر می‌دادند. طبق رفتار متعارف در بازار سکه انتظار می‌رود قیمت سکه قدری مقاومت کند و سریعا به افت قیمت دلار واکنش نشان ندهد، اما اگر فردا قیمت دلار بازگشت نکند، اینکه قیمت سکه بتواند خود را در سطوح کنونی حفظ کند، بعید است، مگر اینکه طلای جهانی به کمک سکه بیاید.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۲_۱۷-۵۰-۲۲

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد در معاملات امروز افت کرد، اما قیمت دلار سنا و متشکل به سمت بالا حرکت کرد. این حرکت در جهت همگرایی قیمت‌ها و کوچک شدن شکاف بزرگ بازار دلار بود. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار کاهش یافت و مرز 12 میلیون و 200 هزار تومان را از دست داد.

photo_۲۰۲۲-۰۲-۰۲_۱۷-۵۰-۲۴