به گزارش اکوایران، مقامات هنگ‌کنگ در روز دوشنبه (27 فروردین) به شکل مشروط استفاده از نخستین صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت‌کوین و اتریوم در این منطقه را مورد تأیید قرار دادند.

به نوشته رویترز، این اقدام، هنگ‌کنگ را به نخستین منطقه در آسیا تبدیل می‌کند که ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری به رسمیت می‌شناسد. گزارش‌ها حاکی از آن است که دست‌کم سه مدیر دارایی چینی در خارج از سرزمین اصلی به‌زودی نسبت به راه‌اندازی ETFها اقدام خواهند کرد.

این اقدام هنگ‌کنگ سه‌ماه پس از تصمیم آمریکا برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای انجام شده است. این صندوق‌ها در آمریکا تاکنون حدود 12 میلیارد دلار سرمایه‌ ورودی خالص را به خود جذب کرده‌اند.

در حالیکه ارزهای دیجیتال در سرزمین اصلی چین ممنوع هستند، هنگ‌کنگ از مدت‌ها قبل سعی داشته خود را به عنوان قطب جهانی دارایی‌های دیجیتال معرفی کند تا بتواند جذابیت خود را به عنوان یک مرکز مالی بهبود ببخشد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (27 فروردین) از 62 هزار و 379 دلار تا 66 هزار و 805 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 63 هزار و 489 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 900 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 45/61 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 12 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 30 دلار تا 3 هزار و 273 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 3 هزار و 102 دلار معامله شده است.

تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 30 دلار رشد داشته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 22/83 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 16 درصد کاهش یافته است.