به گزارش اکوایران،  وزیر خارجه تائید کرد ابرتوافق آمریکا و عربستان «بسیار بسیار نزدیک» است.

به نوشته خبرگزاری تی‌آر‌تی، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، که روز دوشنبه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در ریاض ملاقات کرد، گفت که توافقات آمریکا و عربستان «بسیار بسیار نزدیک» است. او گفت: «بیش‌تر کارها قبلاً انجام شده است». با این حال او تاکید کرد که راه رسیدن به یک کشور فلسطینی «تنها راهی است که این ماجرا را میسر می‌کند».

پیش از این، وزیر امور خارجه ایالات متحده در نشست ویژه امروز مجمع جهانی اقتصاد در ریاض گفته بود توافق واشنگتن با عربستان که شامل عادی‌سازی روابط این پادشاهی با اسرائیل می‌شود، در مرحله نهایی شدن است.

به گفته بلینکن، ایالات متحده و عربستان سعودی در چند ماه گذشته «تلاش‌های تنگاتنگی» با یکدیگر در راستای توافق عادی‌سازی روابط پادشاهی سعودی و اسرائیل داشته‌اند -ابرتوافقی که شامل اعطای توافق‌نامه‌های واشنگتن به ریاض در مورد تعهدات دوجانبه دفاعی و امنیتی و هم‌چنین همکاری هسته‌ای است. او گفت:‌ «کاری که عربستان سعودی و ایالات متحده در چارچوب توافق مشترک انجام دادند، به نظر من، در مرحله نهایی شدن است». او متذکر شد، برای پیشبرد روند عادی‌سازی، دو چیز لازم است: آرامش در غزه و مسیری معتبر به سوی تاسیس یک کشور فلسطینی.