رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در جمع مجلسی‌ها گفته اگر اتفاق جدیدی نیفتد و ۸۷۰ همت مالیات سال قبل وصول شود، درآمد مالیاتی امسال دولت ۹۵۰ همت است که رشدی ۳۰ درصدی دارد.

رییس کل بیمه مرکزی گفته کارت سوخت ۲۳ هزار تاکسی فاقد بیمه باطل شده.

رئیس سازمان ملی استاندارد از موفقت ایران در ارزیابی همترازی از سوی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا – اقیانوسیه، خبر داده و گفته: در جریان این رویداد بین‌المللی، امضای ایرانی جهانی شده و بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی، محصولات و کالاهای ایرانی را به دنیا صادر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته قدرت کنترل بانک‌ها تا قبل از تصویب قانون جدید، در اختیار بانک مرکزی نبود اما با قانون جدید که خردادماه اجرایی می‌شود قدرت کنترل بانک‌ها به دست بانک مرکزی می‌افتد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی گفته بزودی بسته پرتفوی سهام عدالت به هیات واگذاری و هیات دولت تقدیم می‌شود و امسال ۵ میلیون نفر سهام عدالت دریافت می‌کنند.

سایپانیوز خبر داده که وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی گفته: گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای سواری و تجاری خیلی خوب و فعالانه عمل کرده و تمایل داریم با این شرکت خودروساز همکاری داشته باشیم.

رییس‌ سازمان امور مالیاتی با بخشنامه‌ای بخشودگی جرایم مالیاتی و تمدید مهلت ارسال اظهارنامه سه‌ماهه دوره چهارم سال ۱۴۰۲ مالیات ارزش افزوده را تا ۲۲ اردیبهشت ماه تمدید کرد.

آمارهای جدید از عملکرد بانک‌ها در خصوص مشارکت در قانون جهش تولید مسکن تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که ۱۸ بانک تا ۳۱ فروردین امسال هنوز در طرح مورد نظر دولت مشارکتی ثبت نکردند.

همزمان با سفر وزیر امور خارجه و رییس کل بانک مرکزی به ریاض، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره جزییات این سفر توضیح داد.

صندوق بین‌المللی پول از کاهش بدهی خارجی ایران در سال ۲۰۲۳ خبر داده و اعلام کرده ایران و الجزایر کمترین میزان بدهی خارجی را در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی در این سال داشتند.

آنتونی بلینکن در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار میشود، گفته توافق واشنگتن با عربستان که شامل عادی‌سازی روابط این پادشاهی با اسرائیل میشه در مرحله نهایی شدن است. وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض هم خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شده.