به گزارش اکوایران، روزنامه «فایننشال تایمز» قراردادی با شرکت اوپن اِی‌آی به امضا رسانده است که طبق آن، این روزنامه مجوز استفاده از محتوای خود را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی صادر می‌‌کند.

به نوشته رویترز، این اتفاق به هوش مصنوعی مولد چت جی‌پی‌تی اجازه می‌دهد برای پاسخ به سوالات از مطالب منتسب به فایننشال تایمز استفاده کند. این تازه‌ترین توافق اوپن اِی‌آی با رسانه‌ها محسوب می‌شود.

شرایط مالی این توافق که در روز دوشنبه (10 اردیبهشت) اعلام شد، هنوز منتشر نشده است. ‌اوپن اِی‌آی پیش‌تر نیز توافقات مشابهی با «اسوشیتد پرس»، «لو موند» و «اکسل اشپرینگر اس.ای» به امضا رسانده بود.

این توافق به اوپن اِی‌آی کمک خواهد کرد با استفاده از محتوای آرشیو شده فایننشال تایمز به ارتقای چت ‌جی‌پی‌تی بپردازد. این دو شرکت همچنین با یکدیگر در زمینه توسعه محصولات هوش مصنوعی جدید برای خوانندگان فایننشال تایمز همکاری خواهند کرد.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند مطالبی که چت جی‌پی‌تی با استفاده از محتوای فایننشال تایمز تولید می‌کند،‌ به این روزنامه نیز ارجاع داده می‌شود.

چت جی‌پی‌تی که نقطه آغاز رونق هوش مصنوعی مولد در جهان از اواخر سال 2022 بود، می‌تواند از مکالمات انسانی تقلید کند و وظایفی مانند ایجاد خلاصه از متون طولانی، سرودن شعر یا ایده‌هایی برای برگزاری بهتر میهمانی‌ها ارائه دهد.

برخی رسانه‌ها در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای تولید محتوای خود استفاده می‌کنند. برای مثال، نیویورک تایمز در سال گذشته میلادی از چت جی‌پی‌تی برای ایجاد یک پیام‌ساز برای روز ولنتاین استفاده کرد.