به گزارش اکوایران، وزارت امور خارجه ایالات متحده تائید کرد پنج یگان نظامی اسرائیل قبل از شروع جنگ غزه، در کرانه باختری مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده‌اند.

به نوشته سی‌ان‌ان، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه با اعلام این خبر ادعا کرد که چهار یگان «به طور موثر این نقض‌ها را اصلاح کرده‌اند». او متذکر شد ایالات متحده هم‌چنان در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن کمک به واحد باقی مانده است -که گزارش شده گردان فوق ارتدوکس نتزاه یهودا است. او افزود: «ما همچنان در رایزنی و تعامل با اسرائیل هستیم. آن‌ها اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با آن واحد ارائه کرده‌اند و ما همچنان به این گفت‌گوها ادامه می‌دهیم». پاتل گفت: «همه این حوادث بسیار قبل از 7 اکتبر بود و هیچ کدام در غزه رخ ندادند».

بر اساس قانون لیهی، ایالات متحده نمی‌تواند به یگان‌های نظامی خارجی که به طور فاحشی در نقض حقوق بشر دخیل هستند کمک کند، اما استثنایی وجود دارد که «اجازه از سرگیری کمک به یک یگان را در صورت تشخیص وزیر امور خارجه و اعلام به کنگره می‌دهد».

 مقامات اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، خشم و نگرانی شدید خود را در پی گزارش‌هایی مبنی بر اقدام احتمالی قریب الوقوع چند هفته پیش ابراز کردند.

جنگ غزه