وزیر امور خارجه در توضیح حمله شب گذشته خبر داده که ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشور‌های منطقه اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع، قطعی و مسلم است. امیرعبداللهیان اعلام کرده که این عملیات به اطلاع آمریکایی‌ها هم رسیده بوده.

بعد از حمله شب گذشته ایران با اسرائیل، ابراهیم رئیسی در پیامی اعلام کرده که دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و اگر رژیم صهیونیستی یا حامیان آنها رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند، پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت می‌کنند.

یک مقام اسرائیلی گفته اسرائیل به عملیات تلافی‌جویانه ایران پاسخ می‌دهد، اما دامنه آن هنوز مشخص نشده. در ادامه اظهارنظرها درخصوص واکنش اسرائیل به حمله ایران، وزیر جنگ پیشین و عضو فعلی کابینه جنگ اسرائیل مدعی شده که تل‌آویو به‌دنبال ایجاد ائتلاف منطقه‌ای علیه تهران است تا ایران به طریق و زمانی که برای اسرائیل مناسب خواهد بود بهای حمله را بپردازد.

هشدارهای صادر شده، پروازهای داخلی و بین‌المللی ایران را تا صبح فردا باطل کرده، به همین دلیل پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور مثل ایلام، سنندج، تبریز، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز، آبادان، همدان، شهرکرد و دزفول تا ساعت ۶ صبح فردا، ۲۷ فروردین‌ماه باطل شده‌اند. همچنین مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی هم اعلام کرده که براساس اطلاعیه صادره هوانوردی از سازمان هواپیمایی کشوری، تا ۶ صبح فردا همه پروازهای این فرودگاه لغو شده.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش تعطیلات رسمی هفتگی به ۲ روز و کاهش ۴ ساعت از کار کارکنان با تصویب این کمیسیون خبر داده و گفته در نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد و به این ترتیب روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه تعیین شده.

در لایحه بودجه امسال درآمد حاصل از مالیات واحدهای خالی از سکنه فقط هزار میلیارد تومان و مالیات واحدهای مسکونی گران‌قیمت هم ۴۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده.

جداول بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ حکایت از این دارند که ۴.۱ میلیارد دلار برای واردات فرآورده‌های نفتی اصلی یا همان بنزین اختصاص پیدا کرده.

سامانه جامع امور گمرکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده: از امروز نرخ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده اعمال می‌شود.

رضا محمدی معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی به اکوایران گفته با موافقت و مصوبه جلسه هیات عامل صندوق توسعه ملی، فردا هزار میلیارد تومن به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز می‌شود.