به گزارش اکوایران، قیمت دلار  در  بازار ارز  امروز چهارشنبه 27 مهر ماه مورد حمایت بازار های مجاور ایران قرار گرفت و توانست مرز حساس 32 هزار و 800 تومان را پس بگیرد.

نرخ دلار امروز تا محدوده 32 هزار و 880 تومان بالا رفت. این قیمت نسبت به روز گذشته 180 تومان بالاتر بود.اسکناس آمریکایی در نیمه ظهر بر روی 32 هزار و 820 تومان قرار گرفت.

عده‌ای از معامله گران می گفتند  بازار ساز نرخ دلار را در محدوده 32 هزار و 500 تومان تا 32 هزار و 800 تومان حبس کرده است و در 10 روز گذشته بیشترین فعالیت دلار در همین محدوده بوده است. البته 16 مهر ماه بازیگران ارزی توانستند برای سومین بار در ماه جاری به کانال 33 هزار تومان بوسه بزنند اما با مداخله ارزی بازارساز از کانال مذکور عقب نشینی کردند.

خط قرمز  قیمت دلار در تهران 

عده از معامله گران باور دارند که مرز یاد شده به خطر قرمز بازار ساز تبدیل شده و به همین دلیل در چند وقت گذشته  قیمت دلار  زیر مرز 33 هزار تومان در حال نوسان بوده است. 

افزیش قیمت دلار  در بازار های مجاور 

قیمت دلار در هرات امروز تا 32 هزار و 600 تومان بالا رفت. این قیمت در مقایسه با دیروز 250 تومان گران تر بود.ظهر امروز  نرخ دلار  هرات با 32 هزار و 500 تومان معامله شد.

نرخ دلار سلیمانیه امروز به کانال 33 هزار تومان رسید و تا 33 هزار و 50 تومان بالا رفت که نسبت به روز گذشته تقریبا 100 تومان رشد را نشان می دهد. 

نرخ حواله درهم گران شد 

از نظر تحلیلگران ارزی یکی از دلایلی که موجب شده انتظارات صعودی برای دلار تهران باقی بماند به  نرخ حواله درهم  برمی‌گردد.  قیمت درهم  در چند روز گذشته بالای کانال 9 هزار تومان معامله می شود.

قیمت درهم  امروز تا 9 هزار و 80 تومان بالا رفت و در نیمه ظهر به قیمت 9 هزار و 20 تومان مبادله شد.نرخ برابری درهم به دلار 33 هزار و 130 تومان بدست آمد که در مقایسه با قیمت نقدی در بازار بیش از 300 تومان فاصله را نشان می دهد .

ترمز دستی صعود نرخ دلار  کشیده شد؟

 از سوی دیگر بازار ارز این روزها  زیر فشار تحریم ها و اخبار منفی قرار دارد. امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه گفته  تا ساعاتی دیگر حداقل ۴ نهاد و ۱۵ مقام غربی که در موضوع تحریم‌ها و تشویق خشونت و افراطی‌گری در وقایع اخیر ایران نقش داشته‌اند به لیست سیاه تروریستی و تحریمی ایران اضافه خواهند شد و به زودی جزئیات این موضوع از سوی وزارت خارجه اعلام خواهد شد.

این خبر از نظر عده ای از معامله گران ممکن است سطح تنش ها بین ایران و غرب را تقویت کند و در آینده موجب صعود دلار تهران شود .با این حال به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بازارساز ترمز دستی صعود  نرخ دلار  را کشیده است.

قیمت طلا و سکه صعودی شد 

فلز گران بهای جهانی امروز در محدوده 1640 دلار به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز بیش از 10 دلار کاهش را نشان می‌دهد. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار در زمان نوشتن این گزارش3 هزار و 500 تومان بالاتر از نرخ دیروز معامله شد.

قیمت طلا 18 عیار امروز یک میلیون و 346 هزار و 200 تومان بود. قیمت سکه امامی امروز تا یک قدمی کانال 15 میلیون تومان بالا رفت.  قیمت سکه  امروز 14 میلیون و 990 هزار تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز در حدود 50 هزار تومان بالا تر بود.