به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد امدادرسانی سازمان ملل گفت که این سازمان روز پنجشنبه ارزیابی خواهد کرد که چگونه می‌تواند از یک جاده نظامی اسرائیل در مرز با نوار غزه برای رساندن کمک به صدها هزار غیرنظامی مستاصل در شمال منطقه محصور در فلسطین استفاده کند.

سازمان ملل هشدار داده است که حداقل 576000 نفر در غزه، یعنی یک چهارم جمعیت، در آستانه قحطی هستند.

به گزارش رویترز، جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کننده کمک‌های سازمان ملل به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، گفت که سازمان ملل هفته‌ها است که اسرائیل را برای استفاده از جاده حصار مرزی غزه تحت فشار قرار داده و در هفته گذشته همکاری‌های بسیار بیشتری از اسرائیل دریافت کرده است.

مقامات فلسطینی می‌گویند بیش از 100 نفر پنجشنبه گذشته در تلاش برای رسیدن به یک کاروان کمک در نزدیکی شهر غزه کشته شدند که بیشتر آنها توسط نیروهای اسرائیلی هدف گلوله قرار گرفتند. ارتش اسرائیل که بر ارسال کمک‌ها نظارت می‌کرد، گفت که اکثر آنها بر اثر ازدحام جان باختند.

مک گولدریک به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم اسرائیل از زمان حادثه هفته گذشته، به وضوح متوجه شد که ارائه کمک چقدر دشوار است.»

در حال حاضر کمک‌ها می توانند از طریق گذرگاه رفح از مصر و کرم شالوم از اسرائیل به غزه در جنوب برسد. مک گولدریک گفت که برنامه این بود که کاروان‌های کمک در آن گذرگاه‌ها بازرسی شوند و سپس از طریق اسرائیل در امتداد جاده نظامی به روستای مرزی اسرائیل اسکورت شوند.

او گفت: «وقتی وارد غزه شدیم، به ما اجازه می‌دهند تا مسیر خودمان را برویم.» او افزود که سازمان ملل روز پنجشنبه ارزیابی مسیر جدید احتمالی را انجام خواهد داد تا وضعیت جاده‌های غزه را بررسی کند.

آژانس پناهندگان فلسطینی، آنروا اعلام کرده است که در ماه فوریه روزانه به طور متوسط ​​نزدیک به 97 کامیون می‌توانستند وارد غزه شوند، در حالی که این تعداد در ژانویه حدود 150 کامیون در روز بود که بسیار کمتر از هدف 500 کامیون در روز بود.