به گزارش اکوایران، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: «با توجه به مجموعه‌ای از پارامترهایی که برای جلوگیری از وقوع حادثه هسته‌ای تعیین کرده‌ایم، وضعیت را دنبال می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری تاس، گروسی خاطرنشان کرد: «اگرچه آژانس مسئولیت مستقیمی ندارد، اما بدیهی است که عمیقاً نگران هستیم. ما معتقدیم که این موضوع بر وخامت اوضاع می‌افزاید و کاملاً واضح است که ما فکر نمی‌کنیم سلاح‌های هسته‌ای جایی در این درگیری و به طور کلی در هیچ درگیری دیگری داشته باشند، اما به طور خاص در این مورد، ما بسیار مراقب هستیم، زیرا زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، تنش‌ها حول نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا افزایش می‌یابد».

گروسی ادامه داد: «ما در قبال وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا که در آن حضور دائم داریم، مسئولیت داریم. ما با توجه به مجموعه‌ای از پارامترهایی که برای جلوگیری از وقوع حادثه هسته‌ای در آنجا تعیین کرده‌ایم، وضعیت را دنبال می‌کنیم».

وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای انجام رزمایش‌هایی با مشارکت واحدهای موشکی در ناحیه نظامی جنوبی، نیروی هوایی و نیروی دریایی و تمرین استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی، شروع به آماده‌سازی کرده است. این وزارتخانه همچنین گفت که این تمرین‌ها پاسخی به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای مقامات غربی است.