به گزارش اکوایران، زمان اخذ رای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده که راس ساعت ۸ صبح امروز ۲۱ اردیبهشت در ۱۵ استان و ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد، به مدت ۲ ساعت تا ساعت ۲۰ تمدید شد. 

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور در ۸ حوزه انتخابیه، رای گیری به صورت الکترونیکی انجام می شود.

خلجی: دولت سیزدهم پایه‌گذار برگزاری انتخابات الکترونیک است

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک در این دوره از انتخابات٬ کاری بسیار سنگین با حساسیت بالا بود، گفت: خیلی خوشحال و خرسند هستیم که دولت سیزدهم پایه‌گذار برگزاری انتخابات الکترونیک شد.

آیت الله جنتی رای خود را در صندوق الکترونیکی ثبت کرد.

وزیر اطلاعات از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان بازدید کرد.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیسی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور، رای خود را به صورت الکترونیکی ثبت کرد.

وجود ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در ۸ حوزه انتخابیه برای مرحله دوم انتخابات

طبق اعلام محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور، ۲۵ هزار و ۷۰۰ صندوق رای در ۸ حوزه انتخابیه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی الکترونیکی است که حدود ۲ هزار شعبه آن، سیار است.

به گفته شاهچراغی، ۱۱ هزار و ۵۱۰ شعبه رای داریم که ۶۰ درصد آن تمام‌الکترونیک است.

رئیسی: مجلس و دولت قوی می‌تواند ایرانی قوی را رقم بزنند

براساس اعلام ایرنا، ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم با حضور در مسجد جامع حضرت صاحب الزمان (عج) در شهرک صالح آباد واقع در جنوب غرب تهران در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که به صورت الکترونیکی برگزار شد، شرکت کرد.

رئیسی گفت: امیدوارم با رای مردم، مجلس شورای اسلامی در زمان مقرر تشکیل شده و مجلسی قوی شکل گیرد، مجلس قوی می‌تواند قوانین مورد نیاز کشور را تصویب کند، ریل گذاری قوی برای کشور داشته باشد. مجلس قوی در کنار دولت قوی می تواند ایرانی قوی را رقم بزند.

  ۲۲۸ هزار رای اولی داریم 

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ۲۲۸ هزار رای اولی داریم، گفت: به دنبال این هستیم که فرایندهای الکترونیکی انتخابات را در انتخابات مختلف از جمله ریاست‌جمهوری تسری دهیم.

حسینی: دولت پیگیر لایحه تشکیل وزارت بازرگانی  از مجلس جدید 

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پس از حضور در پای صندوق رای درباره اقدام دولت در پیگیری لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس یازدهم لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را برای ۶ ماه مسکوت گذاشتند که از آذرماه سال گذشته آغاز و خردادماه امسال این ۶ ماه پایان می‌یابد.

 به گفته حسینی، با پایان این ۶ ماه، دولت مجددا خواهان پیگیری این لایحه پیگیری می‌شود که با نمایندگان مجلس دوازدهم این موضوع را دنبال می‌کنیم.