دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شد.

سعید محمد معتقد است در دستورالعمل ورود خودرو جای سرزمین اصلی و مناطق آزاد عوض شده و این اشتباهات در قانون گذاری برای مناطق آزاد، سم مهلک سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی کشور است.

معاون رییس جمهور ادامه می دهد در این مصوبه، مشوق های در نظر گرفته شده برای سرزمین اصلی بیش از مناطق آزاد است و مناطق آزاد با محدودیت بیشتری نسبت به سرزمین اصلی مواجه شده اند.

محمد تاکید می کند اشکالات موجود در مصوبه منجر به اجحاف به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده است.

آیین نامه اجرایی واردات خودرو به کشور هفته گذشته به امضای معاون اول رییس جمهور رسید و از سوی محمد مخبر ابلاغ شد. آیین نامه ورود خودرو دارای 9 بند و دو تبصره است. در بند پنجم این آیین نامه در ارتباط با شرایط ورود خودروها به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی توضیحاتی داده شده است. بر اساس این دستورالعمل خودرویی تنها خودروهای تمام برقی و هیبریدی امکان ورود به مناطق ازاد را خواهند داشت و واردکنندگان موظف هستند تا زیر ساخت های لازم در این زمینه مانند ایستگاه های شارژ را ایجاد کنند.

با توجه به درخواست محمد از معاون اول رییس جمهور برای بازنگری در آیین نامه فوق باید منتظر ماند و دید آیا تغییری در این آیین نامه ایجاد خواهد شد یا همچنان دولت اصرار دارد دستورالعمل تهیه شده برای واردات خودرو استفاده شود.