علی رحیمی معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه پژو ۲۰۷ هاچ بک دو رنگ خبر داد.

آنطور که رحیمی اعلام کرده است این محصول جدید با گیربکس اتوماتیک در رنگ‌های مختلف، براساس نظرسنجی از بازار و مشتریان صورت گرفته وارد بازار می شود.

قرار است خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص این خودرو را با موتور TU5P و گیربکس شش سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کند. پیش تر دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا عرضه محصولات دو رنگ را با خانواده کوییک تجربه کرد. 

بعد از بازگشت تحریم ها و خروج شرکای بین المللی معضل عرضه محصولات جدید به نوعی گریبان دو خودروساز بزرگ کشور را گرفت. در شرایطی تحریمی آنچه بیش از پیش مورد توجه شرکت های خودروساز بود حفظ تیراژ به هر قیمت بود بنابراین در حدود سه سال و نیمی که از تحریم های صنعت خودرو می گذرد مسائلی مانند کیفیت و عرضه محصولات جدید در دایره اولویت های شرکت های خودروساز کمرنگ شد. مدیران خودروساز در این شرایط به دنبال این بودند تا از مسیر ایجاد تغییرات جزئی در بدنه خودروهای حاضر در سبد محصولاتی خود به نوعی خلا عرضه محصولات جدید را پر کنند. این میزان تغییرات به اندازه ای بود که گاهی اوقات استفاده از عنوان فیس لیفت نیز برای محصولات جدید راحت نبود زیرا تغییرات جدید به اندازه ای نبود که در عرف خودروسازی بگوییم تا فیس لیفتی از محصول قدیمی عرضه شده است. با تمام این احوال خودروسازان تلاش می کردند از مسیر ایجاد این تغییرات در چراغ، بدنه خودرو یا اضافه کردن آپشن های مانند مولتی مدیا و اضافه کردن حروف انگلیسی به اسامی محصولات خود به نوعی این ذهنیت را در مشتریان خود تقویت کنند که محصولی جدید به بازار عرضه شده است. کوییک R، کوییک S و ساینا S در میان محصولات سایپا و سمند سورن پلاس، رانا پلاس، پژو 207 با سقف پانوراما در میان محصولات ایران خودرو را می توان به عنوان نمونه هایی از تلاش خودروسازان برای تنوع بخشی به سبد محصولات خود قلمداد کرد. البته دلیل دیگری که در پس تنوع بخشی به سبد محصولاتی توسط خودروسازان دنبال می شد افزایش قیمت محصولات به اصلاح جدید در قیاس با محصولات قدیمی بود. از آنجایی که همچنان سیاست قیمت گذاری دستوری با جدیت از سوی وزارت صمت دنبال می شود. خخودروسازان با ترفند تغییرات جزئی و با ادعای تولید محصولات جدید قیمت خودروهای جدید را به نسبت مدل های قدیمی افزایش می دهند بلکه بتوانند از این مسیر جلوی زیان دهی خود سدی بسازند.  حال ایران خودرویی ها با تولید پژو 207 دو رنگ با گیربکس اتوماتیک به دنبال این هستند تا به اصلاح تنوع بیشتری به سبد محصولاتی خود دهند.

البته در مرداد ماه امسال صحبت هایی از عرضه پژو 206 تیپ دو با سقف پانوراما نیز مطرح شد اما همچنان خبری از عرضه این محصول نیست.