آبی های جاده مخصوص در طرح جدید فروش خود که از ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ به مدت ۳ روز اجرا می کنند سه محصول ‍پژو پارس با موتور TU5، دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک و دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی را عرضه می کنند.

نکته قابل توجه درباره جدیدترین طرح فروش غول آبی جاده مخصوص این است که بار دیگر پژو پارس TU5 در این طرح فروش آفتابی شده است. آخرین حضور پژو پارس TU5 مربوط به بیست و ششمین فروش فوق العاده ایران خودرو می شود. این طرح فروش در اواخر آذرماه برگزار شد. در فروش آذرماهی این خودروساز هزار دستگاه پژو پارس TU5 از سوی آبی های جاده مخصوص عرضه شد. حضور پژو پارس TU5 در بیست و ششمین فروش فوق العاده ایران خودرویی ها سبب شد تا نزدیک به دو میلیون و ۱۵۰ هزار نفر برای آن به صف شوند. به نظر می رسد در سی و یکمین فروش فوق العاده ایران خودرو نیز پژو پارس TU5 با اقبال متقاضیان روبرو شود هر چند ه هنوز مشخص نیست این خودروساز چند دستگاه از این محصول محبوب را در جدیدترین طرح فروش خود عرضه می کند.

سی و یکمین فروش فوق العاده ایران خودرو در واقع دومین طرح فروشی است که این خودروساز قیمت محصولات عرضه شده را با احتساب قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده که از ۱۳ دی ماه امسال به خودروسازان ابلاغ شده، محاسبه کرد.

آن طور که در اطلاعیه فروش ایران خودرو آمده است این خودروساز پژو پارس با موتور TU5 را با قیمت حدود ۱۷۵ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان عرضه می کند. از قیمت در نظر گرفته شده برای پژو پارس TU5 حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مربوط به مالیات جدیدی می شود که دریافت آن توسط سازمان امور مالیاتی به خودروسازان تکلیف شده است.

براساس محاسبه های صورت گرفته مالیات سبز برای دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. اضافه شدن این مالیات جدید به قیمت پیشین باعث شده تا این خودروی اتومات با قیمتی حول و حوش ۳۹۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در این طرح فروش حضور داشته باشد. دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس دستی نیز حدود ۳۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد که سهم مالیات سبز در قیمت این خودرو حدود سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

منتخبان این طرح فروش روز شنبه 23 بهمن‌ماه ۱۴۰۰ از طریق قرعه‌کشی که با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی برگزار می‌شود، تعیین خواهند شد.  متقاضیان می توانند برای ثبت نام در این طرح در زمان مقرر از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند.