مهدی چمران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درخصوص سخنان اخیر پلیس درباره پیوست ایمنی ساختمان‌ها برای صدور پایان کار ساختمانی گفت: من هم از صحت و سقم این موضوع اطلاعی ندارم و دقیقاً نمی‌دانم پلیس چه چیزی را مد نظر دارد.

وی ادامه داد: مقررات ساختمانی معمولاً از سوی شورای عالی شهرسازی و شوراهای شهر به تصویب می‌رسد و اعلام هر چیزی به منظور اجرایی شدنی آن نیست و باید روی این موضوع فکر و دقت کرد.

چمران اضافه کرد: این موضوع نباید برای تمامی ساختمان‌ها باشد و به نظر می‌رسد پیوست امنیتی و پلیس انتظامی مربوط به طراحی ساختمان‌هایی مانند بانک‌ها و ساختمان‌های خاص می‌شود که نیاز به بررسی و مطالعه دارد.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص اصلاح قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها نیز گفت: چند ده هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ حل و فصل نشده باقی مانده و با جریمه هم قابل حل نیست همچنین احکام تخریب نیز اجرایی نمی‌شود یا قابل تخریب نیستند و جرایم نقدی زودتر به نتیجه می‌رسند.

وی ادامه داد: به اصلاحاتی که مجلس در رابطه با قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها انجام داده خوشبین نیستم و با وجود آن که اصلاحات عمیق به وجود آمده نمی‌توان زیاد به آن دل بست زیرا به ضمانت اجرایی نیاز دارد. ماده 100 نیاز به یک تغییر اساسی دارد و مهمترین آن این است که علاوه بر صاحب ملک که تخلف کرده کسانی که اجازه تخلف دادند چشمانشان را به تخلف بسته و متوجه تخلف نیز نشدند، جریمه شوند و در غیر این صورت این جرایم سال‌ها استخوان لای زخم می‌ماند.