به گزارش اکوایران، در هفته گذشته با اعلام تحریم های آمریکا علیه ایران، قیمت دلار تهران در روز چهارشنبه تا محدوده ۲۷۲۰۰ تومان افزایش یافت. آخرین تحریم ها مربوط به آذرماه سال گذشته بوده است و روز گذشته اسکناس سبز دوباره به سمت این محدوده حرکت کرد و در معاملات فردایی ۲۷۲۵۰ تومان معامله شد.

اخبار سیاسی تبدیل به یکی از عوامل مهم اثر گذار بر بازار ارز شده است. درست است که سهم دلار از مبادلات تجاری جهان در حال کاهش است و کارشناسان مالی از پایان سلطه دلار سخن می گویند ولی اسکناس آمریکایی هنوز اولین ارز مبادله‌ای در جهان است. و قیمت همه چیز، حتی ارزهای دیجیتال با شاخص دلار سنجیده می‌شود. در چنین وضعیتی، مسلما هرگونه نگرانی از محدودسازی عرضه دلار، با اثرگذاری بر عامل انتظارات، باعث افزایش قیمت تعادلی عرضه و تقاضای ارز در کوتاه مدت و میان مدت خواهد شد. و افزایش خوش بینی نسبت به افزایش عرضه انتظارات بازار را کاهشی خواهد کرد.

با تغییر شرایط معامله گران ارز کاهش قیمت دلار به زیر محدوده ۲۶۴۰۰ تومانی را، با این شرایط دور از دسترس می دانند. چرا که دلار فقط در موج مثبت خوش بینی های پیش از اسفند توانسته بود زیر این محدوده نوسان کند. البته حرکت آرام دلار تهران و درهم نشان می دهد که معامله گران هم با رویکرد احتیاطی نسبت به حصول توافق خرید می کنند و هیجان معاملاتی در بازار نیست. از نظر تحلیل گران تکنیکی دلار تهران نمی تواند وارد موج صعودی قوی شود و محدوده قیمتی ۲۸۴۰۰ تومانی به راحتی شکسته نخواهد شد. دلار تهران امروز صبح در محدوده ۲۷۴۰۰ تومان معامله شده است.

در بازار طلا اما سکه امامی روز گذشته به سقف قیمتی خود برخورد کرد. در بازه سه ماهه سکه امامی نتوانسته بالای محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومانی معامله شود. 

 روز گذشته بعضی از تحلیلگران به معاملات سکه با خوش بینی نگاه می کردند. آنها نکته قابل توجه را افزایش برخورد سکه امامی به سقف قیمتی می دانستند.

 این تحلیلگران بیان کردند در برخوردهای اخیر سکه امامی با سقف ماهانه، حباب سکه امامی کاهش پیدا کرده و اگر عوامل تاثیر گذار بر ارزش طلا رشد کند سکه میتواند در بالای سقف معاملاتی بماند. 

پیش بینی تحلیلگران سکه امروز به واقعیت تبدیل شد و سکه امامی توانست امروز صبح  مقاومت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی  را در آغاز معاملات بشکند.

سکه امامی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز در قیمت ۱۲ میلیون و ۶۱۹ هزار تومان معامله شد. با توجه به میزان حباب سکه که کاهشی بوده است کاهش قیمت سکه در این هفته به زیر قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بعید به نظر می رسد. پیش بینی میشود سکه امامی بتواند فعلا تا پله ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیشروی کند.