به گزارش اکوایران، تقاضای انباشته تجاری در تعطیلات، در این شرایط، وارد بازار درهم شد و درهم با سرعت بیشتری رشد کرد. ولی دلار تهران با برخورد به محدوده مقاومتی ۲۷۰۰۰ تومانی در برابر میل صعودی از طرف درهم مقاومت کرد و همین امر باعث توقف صعود درهم شد. 

دلار تهران در پایان هفته قبل به محدوده مقاومتی رسید و با نبود محرک قوی تر برای صعود، امروز کاهش یافت. دلار تهران نتوانست بالای مقاومت ۲۷۰۰۰ تومانی تثبیت شود و با کاهش حدود ۲۰۰ تومانی نسبت به پنج شنبه، در قیمت ۲۶۸۵۰ تومان معامله می‌شود. 

کاهش قیمت دلار تهران باعث کاهش قیمت درهم شد. درهم که در هفته گذشته رهبری حرکت صعودی بازار را به عهده داشت به تنهایی نتوانست سکه و دلار را از سد محدوده مقاومتی عبور دهد و به عقب برگشت. درهم با کاهش حدود ۹۰ تومانی به قیمت ۷۳۳۰ تومان رسید تا قیمت دلار تهران و نرخ برابری درهم به دلار به تعادل برسد.

بانک مرکزی همسو با روند کاهشی در بازار ارز، نرخ دلار متشکل را حدود ۱۳۰ تومان کاهش داد و آخرین قیمت دلار متشکل روی تابلو ۲۵۲۷۸ در روز یکشنبه ثبت شد. دلار سنا نیز در قیمت ۲۵۲۲۵ تومان در صرافی به فروش رسید. 

دلار در بازار هرات نیز در مرز قیمتی ۲۶۰۰۰ تومان به فروش رسید. دلار سلیمانیه که در اسفند ماه کمتر از قیمت تهران معامله می شد در سال جدید خود را به قیمت دلار تهران رساند و این روزها قیمت خود را با قیمت دلار در تهران تنظیم می کند.

سکه امامی که هفته گذشته به محدوده مقاومتی نیمه کانال ۱۲ میلیونی رسیده بود، امروز نتوانست از سقف قیمتی ماهانه خود عبور کند و عقب نشست. 

هر قطعه سکه امامی امروز ۱۲۵ هزار  تومان‌ کاهش یافت و ۱۲ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان معامله شد. حباب سکه امامی روز جاری، حدود ۲۲۰ هزار تومان بود.

با کاهش قیمت دلار، هر گرم طلای هجده عیار ۱ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان به فروش رسید.

ربع سکه و نیم سکه که نشان دهنده تقاضای خرد هستند امروز از کلیت بازار تبعیت کردند و کاهشی شدند. ربع سکه با کاهش ۵۸ هزار تومانی نسبت به هفته قبل ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. 

ربع سکه نیز ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار تومان معامله شد. حباب نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۱ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان و  ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ‌بود.