به گزارش اکوایران، آخرین تحریم های آمریکا علیه ایران به آذرماه بر می گردد. اعمال مجدد تحریم ها بدبینی را به بازار ارز تزریق کرد و باعث افزایش قیمت دلار تهران شد. 

با افزایش سیگنالهای منفی تحلیلگران اقتصادی میگویند اگر تاثیر پذیری اقتصاد از مسائل سیاسی افزایش یابد، رشد قیمت ها می تواند محدوده های مقاومتی را به نواحی حمایتی تبدیل کند.

دلار تهران امروز با جبران عقب نشینی روز گذشته در معاملات فردایی به محدوده قیمتی ۲۷۲۰۰ تومان رسید.

تقاضای تجاری از جانب معامله گران درهم امروز افزایش یافت. مقایسه نرخ برابری درهم به دلار با قیمت دلار آزاد نشان می‌دهد که نرخ برابری ۱۵۰ تومان بیشتر است و  معامله گران درهم امروز دست برتر خرید را داشته اند‌. البته این اختلاف در هفته گذشته تا ۵۰۰ تومان هم افزایش یافته بود. معمولا در روزهای افزایشی دلار تهران نرخ برابری درهم به دلار حدود ۲۰۰ تومان بیشتر میشود و این مقدار فاصله در روزهای افزایشی طبیعی است.

دلار سلیمانیه امروز هم در پایان معاملات قیمت فروش خود را با معاملات تهران تنظیم کرد و مانند دلار تهران در محدوده ۲۷۲۰۰ تومان به فروش رسید. دلار هرات نیز در حرکت افزایشی امروز خود فاصله خود با دلار متشکل را به حدود ۱۰۰۰ تومان رساند و در قیمت ۲۶۴۰۰ تومان به فروش رسید.

بانک مرکزی امروز با حرکت افزایشی بازار همراه شد و پس از یک هفته نرخ دلار متشکل و سنا را افزایش داد. قیمت دلار در بازار متشکل و سنا به ترتیب ۲۵۴۳۳ تومان و ۲۵۳۰۷ تومان برای فروش روی تابلوی صرافی ثبت شد. 

قیمت هر گرم طلای هجده عیار امروز ۱ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان معامله شد که بالاترین قیمت از ابتدای بهمن ماه است. سکه امامی امروز با افزایش یک درصدی به سقف کانال خود رسید و در قیمت ۱۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان معامله شد.

با بررسی قیمت سکه امامی و طلای هجده عیار مشخص می شود که افزایش قیمت سکه ناشی از افزایش قیمت عوامل موثر بر طلاست. و در صورت رشد اونس یا دلار، سکه امامی می تواند مقاومت سه ماهه خود را بشکند و بالای آن تثبیت شود. 

حباب سکه امامی با کاهش ۵۵ هزار تومانی به ۱۴۳ هزار تومان رسید.

کاهش حباب سکه و افزایش برخورد ها با سقف محدوده مقاومتی نشان میدهد در صورت رشد عوامل بنیادی، سکه امامی پس از سه ماه میتواند سقف قیمتی خود را بشکند.