به گزارش اکوایران، در آخرین آمار منتشر شده از تجارت خارجی کشورمان، میزان واردات از امارات بیش از سه برابر بیشتر از صادرات به این کشور در سال ۱۴۰۰ بوده است. که نشان دهنده افزایش تقاضای ارزی ما در بازار دوبی می باشد.

روز گذشته مازاد تقاضا، قیمت درهم امارات را،  با افزایش حدود ۸۰ تومانی  به ۷۴۶۰ تومان رساند. اما بازار تهران انتشار خبر استعفای شاپیرو حامی اسرائیل، از تیم مذاکرات آمریکا را، گام روبه جلو در مذاکرات تلقی کرد و کاهشی شد. قیمت دلار تهران به زیر کانال ۲۷ هزار تومانی بازگشت و در محدوده قیمتی ۲۶۹۰۰ تومانی ماند و در مقابل میل افزایشی از سمت درهم مقاومت کرد. 

مقایسه تراز تجاری ایران و امارات در سال ۱۴۰۰ نشان میدهد که افزایش مبادلات تجاری دو کشور بیشتر به خاطر افزایش واردات ایران از دوبی بوده است. افزایش تقاضای وارداتی ایران در دوبی در آغاز سال جدید، اختلاف دلار تهران با نرخ برابری درهم به دلار را به حدود ۵۰۰ تومان‌ در روز گذشته افزایش داد. 

در ادامه مقاومت تهران در برابر دوبی باعث کاهش قیمت درهم به ۷۴۲۰ تومان در معاملات روز گذشته شد. 

دلار سلیمانیه که در اسفند ماه کمتر از قیمت دلار تهران معامله می شد در پایان معاملات روز گذشته ۱۳۰ تومان بیشتر از تهران در قیمت ۲۷۰۳۰ تومان معامله شد.

در بازار هرات اما دامنه نوسان قیمتی بیشتر از تهران و سلیمانیه بود. دلار هرات صبح روز گذشته، ۲۶۴۶۰ تومان معامله می شد در بعد از ظهر کف قیمتی ۲۵۹۵۰ تومان را تجربه کرد  و در معاملات فردایی به ۲۶۱۶۰ تومان رسید.

بازارساز بر خلاف جهت حرکت نرخ دلار آزاد نرخ دلار سنا را ۱۲۰ تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش داد. دلار سنا در صرافی ها به قیمت ۲۵۳۰۷ تومان به فروش رسید.

روز گذشته دلار متشکل نیز با کاهش حدود ۱۱۰ تومانی نسبت به ابتدای هفته به قیمت ۲۵۴۴۱ تومان رسید که ۱۵۰۰ تومان با دلار آزاد تفاوت داشت.

صبح امروز نیز دلار تهران در قیمت ۲۷۰۰۰ تومان معامله شد. هر قطعه سکه امامی ۱۲ میلیون و چهارصد و ۸۱ هزار تومان در بازار معامله شد و حباب سکه امامی به ۲۳۶ هزار تومان رسید.

سکه تحویل یک روزه بانک رفاه، در این هفته، یشترین افزایش قیمت در بازار طلا را داشته است . سکه بانک رفاه در پایان هفته ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از روز پایانی اسفند معامله شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۵۷ هزار تومان رسید.