به گزارش اکو ایران از اصفهان : رییس اتاق بازرگانی این استان  در آیین گشایش دومین اجلاس  (ACD) شعار اجلاس را  آسیای توانمندتر با استفاده از فناوری  نوین و اشتراک دانش بین اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا ذکر کرد که امید است با  احترام به گفت‌وگو تحقق یابد.

او  گفت‌وگو  را پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت دانست  و افزود:  تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

در آیین گشایش این اجلاس نیز محمدرضا بهرمن نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما ازجمله همبستگی و همکاری در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر زمینه‌ساز کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری‌ها می‌شود.

Capture

دبیر کل مجمع همکاری گفتگوی آسیا نیز در این رویداد با اشاره به برگزاری مجمع پیشین در ترکیه بر نیاز برای ادامه چنین مجامعی در جهت تقویت گفتگو بین کشورهای آسیایی تاکید کرد و افزود: مجمع گفتگوی همکاری آسیا این توانایی را دارد تا مسائل اقتصادی و نیازهای بخش خصوصی این کشورها را به‌صورت جهانی مطرح کند.

دکتر پون چای واتانا دبیر کل (ACD)  با تاکید بر نقش گفتگو در حل مشکلات و فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی افزود: مطرح‌شدن مسائلی همچون حمل‌ونقل نقشی حیاتی در توسعه ارتباط اقتصادی اعضا دارد.