به گزارش اکوایران، اوکراین می گوید موافقت با آتش‌بس با روسیه تنها باعث تشدید جنگ می‌شود.

بنا بر گزارش الجزیره، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین درخواست‌های غرب برای مذاکره در مورد آتش‌بس فوری با روسیه را رد کرده و آن را «بسیار عجیب» خواند، چرا که بر اساس آن  نیروهای روسی در سرزمین‌هایی که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده‌اند، باقی می‌مانند.

میخائیلو پودولیاک گفته که دادن امتیاز نتیجه معکوس خواهد داد زیرا روسیه پس از وقفه‌ای در درگیری، با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد. او معتقدست هر گونه امتیازی به فدراسیون روسیه منجر به تشدید جنگ خواهد شد. بنابراین جنگ متوقف نشده و در بلندمدت ادامه خواهد داشت و در این صورت درگیری فقط برای مدتی متوقف خواهد ماند.

او گفته: «پس از گذشت مدتی، با شدتی دوباره، روس‌ها سلاح‌ها و نیروی انسانی‌شان را بازسازی و روی اشتباهاتشان کار می‌کنند، آن را مدرن‌سازی می‌کنند، ژنرال‌های زیادی را اخراج می‌کنند... و حمله جدیدی را آغاز می‌کنند، حتی خونین‌تر و در مقیاس وسیع‌تر و با در نظر گرفتن تمام محاسبات اشتباهشان».

2

پودولیاک، در مقام مشاور ریاست جمهوری اوکراین در شرایطی این سخنان را اظهار کرده که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور روز گذشته تاکید کرده که جنگ تنها از طریق دیپلماسی خاتمه پیدا خواهد کرد. زلنسکی شب گذشته (شنبه ۳۱ اردیبهشت) در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی اوکراینی گفت: «جنگ خونین و شدید خواهد بود، اما تنها با دیپلماسی پایان خواهد یافت. چیزهایی وجود دارد که ما فقط می‌توانیم در میز مذاکره به آن‌ها دست پیدا کنیم». او در عین حال اشاره کرد که این جنگ آسان نخواهد بود، چرا که دو طرف از هیچ چیز صرفنظر نمی‌کنند.

زلنسکی در این گفت‌وگو از سندی در مورد تضمین‌های امنیتی برای کشورش صحبت کرد و گفت که این سند توسط «دوستان و شرکای اوکراین، بدون روسیه» امضا خواهد شد. زلنسکی افزود در عین حال با روسیه نیز گفت‌وگوهای دوجانبه انجام خواهد گرفت.