به گزارش اکوایران، در حالیکه بازار کریپتو مشتاقانه در انتظار رویداد هاوینگ بیت‌کوین است، قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در روز چهارشنبه (۲۹ فروردین) به روند نزولی خود ادامه داد.

به نوشته کوین تلگراف، داده‌ها نشان می‌دهد بیت‌کوین طی امروز در ساعاتی ۷/۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و به کانال ۵۹ هزار دلار سقوط کرد. علاوه بر تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه، علت سرعت گرفتن افت قیمت بیت‌کوین در روزهای اخیر به کاهش قابل توجه تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله این رمزارز، قدرت گرفتن شاخص دلار آمریکا و ضعیف شدن تنظیمات فنی بیت‌کوین مربوط می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عمده صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در روزهای اخیر هیچ سرمایه ورودی‌ای ثبت نکرده‌اند؛ موضوعی که معامله‌گران بازار را با سوالات بسیاری روبه‌رو کرده است. با این حال، برخی کارشناسان معتقدند کاهش قابل‌ توجه سرمایه‌های ورودی به ETFهای بیت‌کوین جای نگرانی ندارد و برای عمده صندوق‌های قابل معامله یک امر عادی محسوب می‌شود.

هاوینگ یک رویداد مهم است که تقریبا هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، جایی که پاداش استخراج‌کنندگان که تراکنش‌ها را تأیید و آن‌ها را به بلاک‌چین اضافه می‌کنند، به نصف کاهش می‌یابد. هدف این سازوکار که در طراحی بیت‎کوین کدگذاری شده است، کاهش سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید و کمیاب‌تر کردن این ارز دیجیتال است؛ درست شبیه به کاهش تولید طلای جدید.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز چهارشنبه (29 فروردین) از 59 هزار و 820 دلار تا 64 هزار و 451 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 شب به وقت ایران، 61 هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 2 هزار دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 41/70 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 12 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 917 دلار تا 3 هزار و 123 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 11 شب به وقت ایران، 3 هزار دلار معامله شده است.

تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 70 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 17/24 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل حدود 14 درصد کاهش یافته است.