به گزارش اکوایران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در روز سه‌شنبه گفت که اسرائیل بدون توجه به اینکه توافقی برای آتش‌بس و آزادی اسرای اسرائیلی حاصل شود یا نه، حمله علیه حماس در شهر جنوبی رفح را انجام خواهد داد.

به نوشته رویترز، در بیانیه دفتر نتانیاهو آمده است: «این ایده که ما پیش از دستیابی به همه اهدافمان، جنگ را متوقف خواهیم کرد، قابل بحث نیست».

هم چنین نتانیاهو در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه گفت که در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد. 

پیش از این به نظر می‌رسید که در صورت توافق، برنامه اسرائیل برای حمله به شهر رفح دچار تغییر شود. ییسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل در روزهای گذشته به طور ضمنی تائید کرده بود که توافق مذکور ممکن است به تعویق عملیات رفح منجر شود.

در روزهای گذشته برخی چهره‌های تندرو کابینه نتانیاهو تهدید کرده بودند در صورتی که توافق منجر به تعلیق عملیات در رفح شود، از کابینه نتانیاهو کناره‌گیری خواهند کرد. در صورت وقوع چنین رویدادی،  کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد و انتخابات پیش از موعد باید برگزار شود. این سناریویی است که نتانیاهو از آن گریزان است، چرا که نظرسنجی‌ها حکایت از آن دارد که او شانس کمی برای پیروزی برخوردار است.