به گزارش اکوایران، دو مقام آمریکایی گفتند که قرار است در روز پنجشنبه، ایالات متحده و اسرائیل در یک نشست مجازی سطح بالا درباره عملیات احتمالی اسرائیل در رفح برگزار گفت‌وگو کنند.

به نوشته اکسیوس، مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم اسرائیل به رفح منجر به تلفات غیرنظامی گسترده شود.

مقامات آمریکایی صراحتاً گزارش‌هایی مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن به عملیات در رفح را رد کردند. طبق این گزارش‌ها، در صورتی که اسرائیل از پاسخ نظامی به اقدام تلافی‌جویانه ایران خودداری کند، با مخالفتی از سوی آمریکا مواجه نخواهد شد.

این دومین جلسه این‌چنینی طی هفته‌های اخیر خواهد بود. جلسه حضوری که قرار بود این هفته در واشنگتن برگزار شود، به دلیل عملیات تلافی‌جویانه ایران به تعویق افتاد.

طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت داخلی اسرائیل نیز هیئت اسرائیلی را رهبری می‌کند.

مقامات آمریکایی گفتند که طی چند هفته گذشته، چندین کارگروه سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی ارتش برای رفح و پیشنهادات برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت که ارتش اسرائیل در این کارگروه‌ها پیشنهاد کرده که به جای تهاجم همه‌جانبه به کل رفح، عملیات‌های تدریجی و آهسته در محله‌های خاص که از قبل تخلیه شده‌اند را انجام دهد.

این مقام آمریکایی مدعی شد با گذشت ۲ هفته از هشدار جو بایدن به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، وضعیت انسانی در غزه بهبود قابل توجهی داشته است.

او افزود: «اسرائیلی‌ها هنوز به تمام اهداف تعیین‌شده توسط بایدن نرسیده، اما پیشرفت داشته‌اند».