به گزارش اکوایران، آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد بایدن با فاصله کمی از ترامپ پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه‌شنبه پایان یافت، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر، از دونالد ترامپ پیشی گرفته است. این در حالی است که نامزد حزب جمهوری‌خواه در دادگاه ایالتی درگیر مبارزه با اتهامات جعل اسناد تجاری است.

حدود 40 درصد از شرک‌کنندگان در این نظرسنجی دو روزه گفتند که اگر انتخابات امروز برگزار شود به بایدن دموکرات رأی می‌دهند، در حالی که 39 درصد ترامپ، رئیس جمهور سابق را انتخاب کردند. در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که از 4 تا 8 آوریل انجام شد، این 1 درصد در مقایسه با 4 درصد برتری بایدن کاهش داشت. این نظرسنجی دارای حاشیه خطای تقریباً 3 درصدی توصیف شده و بسیاری از رأی دهندگان شش ماه قبل از انتخابات 5 نوامبر مردد باقی مانده‌اند.

حدود 28 درصد از شرکت‌کنندگان  در این نظرسنجی گفتند که نامزدی را انتخاب نکرده‌اند، به گزینه‌های ثالث تمایل دارند یا ممکن است اصلا رای ندهند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که 8 درصد از پاسخ‌دهندگان، رابرت کندی جونیور، فعال ضد واکسن را که به‌عنوان یک نماینده مستقل نامزد می‌شود، انتخاب می‌کنند. در حالی که نظرسنجی‌های سراسری سیگنال‌های مهمی در مورد حمایت آمریکا از نامزدهای سیاسی ارائه می‌دهند، تنها تعداد انگشت شماری از ایالت‌های رقابتی معمولاً تعادل را در کالج انتخاباتی ایالات متحده تغییر می‌دهند و در نهایت تعیین می‌کنند چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود.