به گزارش اکوایران،  قیمت بیت‌کوین از ۲۳ ژانویه (3 بهمن) تاکنون بیش‌ از ۳۵ درصد رشد داشته و از مرز ۵۲ هزار دلار عبور کرده است.

به نوشته کوین دسک، این میزان از افزایش ارزش با شهرت بیت‌کوین که قادر است طی تنها چند هفته به رشد قیمت دورقمی دست پیدا کند، همسو بوده است. با این حال، تازه‌ترین روند افزایشی قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال نسبت به گذشته متفاوت بوده است چراکه افزایش قیمت آن با رشد مجدد شاخص دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه‌داری ایالات متحده همزمان شده است.

شاخص دلار آمریکا که ارزش پول ملی این کشور را در برابر سایر ارزهای اصلی می‌سنجد، در سال جاری میلادی با رشد ۳ درصدی همراه شده و این شاخص از ۲۳ ژانویه، حدود ۱ درصد رشد کرده است.

از لحاظ تاریخی، بیت‌کوین به شکل منفی با دلار در ارتباط بوده است به این شکل که هر زمان شاخص دلار تضعیف می‌شد، قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا می‌کرد. برای مثال، شاخص دلار در فوریه ۲۰۲۱ با افت ۲ درصدی به کمتر از سطح ۹۰ رسید و این افت با نخستین گذر قیمت بیت‌کوین از مرز ۵۰ هزار دلار همزمان شد.

به‌طور کلی زمانی که شاخص دلار تقویت می‌شود، این یک خبر بد دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال و فلزاتی مانند طلا است زیرا در این وضعیت، آن‌ها جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاران از دست می‌دهند.

در حال حاضر که قیمت بیت‌کوین با وجود شاخص قوی دلار افزایش می‌یابد، می‌توان علت این مسئله را به صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین یا همان ETFهای این ارز دیجیتال نسبت داد. از زمان آغاز فعالیت این صندوق‌ها در بیش از یک ماه گذشته، سرمایه قابل توجهی به آن‌ها وارد شده که میزان کلی آن به حدود ۵ میلیارد دلار رسیده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز جمعه (27 بهمن) از 51 هزار و 612 دلار تا 52 هزار و 556 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب جمعه به وقت ایران، 51 هزار و 865 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 20 دلار کمتر شده است. ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 33/03 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از 10 درصد بیشتر شده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 764 دلار تا 2 هزار و 856 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 10 شب جمعه به وقت ایران، حدود 2 هزار و 766 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 60 دلار کمتر شده است. حجم معاملات اتریوم در 24 ساعت گذشته 18/74 میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به یک هفته گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.