به گزارش اکوایران، از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان امروز (سه‌شنبه- 28 فروردین) با اعلام این خبر افزود: رفت و آمد از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به قشم و هرمز و برعکس تا اطلاع بعدی ممنوع است.

آنطور که ایسنا گزارش داده و به گفته عباس‌نژاد، فعالیت بنادر مسافری غرب هرمزگان و مسافرت به کیش نیز هم اکنون متوقف شده است و مردم برای رفت و آمد به جزیره قشم می‌توانند از مسیر بندر پل خمیز به بندر لافت (قشم) و بر عکس استفاده کنند.

گفتنی است که ضمن هشدار سطح قرمز هواشناسی، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان هرمزگان با توجه به ورود موج جدید بارشی در حالت آماده باش کامل هستند.

همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

همچنین مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در روز 25 فروردین نیز،  از صدور نارنجی هواشناسی نیز در سطح این استان خبر داد و گفت: طی روزهای دوشنبه ۲۷ فروردین تا پنج شنبه ۳۰ فروردین شاهد فعالیت قابل ملاحظه سامانه بارشی در سطح استان خواهیم بود.

به گفته حسن‌زاده بر اثر فعالیت این سامانه در سطح استان شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تندباد لحظه‌ای با تاکید بر روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهیم بود و منطقه اثر آن بندرعباس، بستک، خمیر، سیریک، بندرلنگه، پارسیان، تنب بزرگ، جاسک، ابوموسی، جزیره سیری، حاجی آباد، رودان، بشاگرد، قشم، جزیره کیش، جزیره لاوان، میناب خواهد بود.

سامانه بارشی که از دیروز وارد جنوب شرق کشور شده، در روزهای گذشته خسارات مالی و جانی زیادی در پاکستان ایجاد کرده بود. مقامات پاکستانی، تعداد جان‌باختگان بارش‌های روزهای اخیر را دست کم ۳۶ نفر اعلام کردند.