به گزارش اکوایران؛ افزایش قیمت گوشت گرم گوسفندی در بازار موجب شد تا اواخر هفته گذشته وزارت جهادکشاورزی از عرضه گوشت گرم با نرخ دولتی از اواسط هفته جاری خبر دهد، اما با رسیدن موعد مقرر مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار اعلام کرد نخستین محموله گوشت وارداتی در روز‌های آتی در سطوح عرضه توزیع می‌شود.

به گفته ایوب فصاحت، با افزایش بیش از 20 درصدی قیمت گوشت قرمز، مقرر شد تا از اواسط همین هفته گوشت گرم وارداتی با نرخ مصوب در بازار و میادین میوه و تره بار عرضه شود تا بازار این محصول به ثبات برسد. اما ظاهرا سرما در میان مانع رسیدن به موقع گوشت گرم وارداتی به بازار شده است. در این خصوص مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار می گوید: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، سرمای حاکم در کشور مانع عرضه گوشت‌های وارداتی به سطح عرضه شده است.

پیش از این و اوایل دی ماه هم وزارت جهادکشاورزی به منظور کنترل بازار گوشت عرضه گوشت یخ‌زده دهد را در دستور کار قرار داد، اما این اقدام نتوانست این بازار را آرام کند و با این شرایط با گذشت نزدیک به یک‌ماه از اقدام اولیه این وزارتخانه، حالا بازار در انتظار گوشت گرم گوسفندی دولتی است تا شاید به این طریق این بازار کمی آرام شود. اما گوشت گرم چه زمانی به بازار می رسد. به گفته فصاحت، امروز گوشت‌های گرم وارداتی بارگیری شده و در روز‌های آتی در سطوح عرضه توزیع می‌شود.

فصاحت گفت: ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم که به محض ورود نخستین محموله گوشت وارداتی در میادین میوه و تره بار، عرضه را آغاز کنیم.