به گزارش اکوایران،  قیمت ها در بازار معاملاتی هرات،  خلاف جهت انتظارات عمل کرد. حرکت رو به بالای معاملات دلار در افغانستان باعث حرکت دلار هرات تا نیمه کانال ۲۷ هزار تومانی در نیمه روز شد. 

روز گذشته سفر وزیر خارجه عمان به ایران برای رایزنی درباره آزادسازی منابع مالی ایران در میان اخبار برجسته شده بود. اتفاقی که معامله گران آن را علامت مثبت از ادامه مذاکرات هسته ای پس از توقف اسفند ماه می‌دانستند که می تواند از رشد بیشتر دلار  در این محدوده جلوگیری کند‌. اما عدم انتشار خبر جدید درباره این موضوع قدرت معامله گران افزایشی را در ابتدای روز افزایش داد.

البته گروهی از تحلیلگران عدم واکنش دولت به افزایش قیمت قیمت دلار را مصلحتی ارزیابی می‌کنند. آن ها می گویند احتمالا دولت کانال نوسانی حرکت دلار را به کانال ۲۷ و ۲۸ تومانی تغییر داده است.

دلار تهران امروز با افزایش ۱۲۰ تومانی نسبت به معاملات پشت خطی در قیمت ۲۸۲۰۰ تومان معامله شد.

در روز های گذشته معامله گران درهم که بازیگران بزرگ بازار ارز و عاملان واردات در کشور هستند با احتیاط در برابر افزایش قیمت دلار، قیمت های پیشنهادی خود را از مرز نرخ برابری درهم به دلار  بیشتر نبردند.  

صبح امروز درهم در بازار دوبی در قیمت ۷۷۱۰ تومان معامله شد که ۱۱۰ تومان بیشتر از  نرخ برابری درهم به دلار در بازار می باشد. 

بعد از شروع افزایشی معاملات بازار ارز، خبری در بازار منتشر شد که هیات مذاکره کننده در تهران هستند و امروز جلسه برای آزادسازی منابع مالی برگزار خواهد شد. انعکاس همین خبر باعث عقب نشینی دلار تهران تا محدوده ۲۸۱۸۰ تومان شد.   درهم نیز یک پله عقب نشست و تا قیمت ۷۶۹۰ تومان کاهش یافت. 

به نظر می رسد بازار منتظر دریافت اخبار بیشتر درباره مذاکرات امروز است تا برای ادامه حرکت تصمیم گیری کند.