صبح امروز در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا و پلیس راهور تهران، آخرین تمهیدات برای ترافیک روان در روز پنجشنبه و جمعه پایانی سال تشریح شد.محمدجواد تاجیک در تشریح تمهیدات صورت گرفته برای پنجشنبه و جمعه آخر سال گفت: در جلسات متعددی که با پلیس راهور تهران بزرگ داشتیم و صبح امروز هم جلسه نهایی برگزار شد، هماهنگی‌های مناسبی برای اینکه بار ترافیکی کمتری داشته باشیم، صورت گرفت و امیدواریم با همکاری شهروندان پنجشنبه و جمعه‌ای بدون مشکل و با ترافیک روان را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در این نشست، چند نکته مورد توافق صورت گرفت، تصریح کرد: نکته اول اینکه از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۲۵ اسفند، درب‌های سازمان برای زیارت اهل قبور باز خواهد بود و شهروندان این موضوع را برای مدیریت حضور مدنظر قرار دهند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) با بیان این مطلب که ۱۰ ایستگاه برای راهنمایی مردم در بهشت زهرا پیش بینی شده، افزود: همچنین چند هزار نقشه بهشت زهرا(س) برای تسهیل در رفت و آمد و هدایت درست در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

تاجیک تاکید کرد: در بحث حمل و نقل عمومی نیز تعداد ۵۰ دستگاه ون در داخل بهشت زهرا برای عزیزانی که از مترو و حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، پیش بینی شده است.

وی در ادامه گفت: ایستگاه متروی کهریزک دسترسی مستقیم به داخل بهشت زهرا(س) نداشته که از فردا این دسترسی ایجاد می‌شود و شهروندان می توانند در این ایستگاه هم در کنار ایستگاه حرم مطهر(ره)، برای ورود مستقیم به سازمان بهره ببرند.

تاجیک در خاتمه گفت: فعالیت سازمان در پنجشنبه آخر سال ۲۴ ساعته است و خدمات رسانی تا آخرین ساعات روز جمعه پایان سال ادامه دارد و بر همین اساس نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) در این دو روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت.

محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز در پایان این نشست گفت: در سنوات گذشته جریان ترافیک متراکم و فشرده بود و برای مدیریت این جریان و عدم اتلاف وقت شهروندان، پلیس از تمام امکاناتی که در مجموعه بهشت زهرا(س) توسط این مجموعه ایجاد شده، بهره برده است.

وی با بیان اینکه امسال هم در حوزه معابر و درهای ورودی اتفاقات خوبی افتاده، افزود: با این حال همه این تمهیدات برای جمعیت میلیونی که در این دو روز در این مجموعه حضور می‌یابند، کفایت نمی کند و مردم حتما باید با ما همراهی و همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: از مردم می خواهیم پس از حضور در بهشت زهرا(س) و قرائت فاتحه، مجموعه را سریعا ترک کرده و از برگزاری هر گونه مراسم و پخش نذورات خودداری کنند.

سردار حمیدی افزود: شهروندان تلاش کنند از مترو و وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. ضمن اینکه در ورودی‌های سازمان هم پارکینگ تخصیص گرفته که استفاده از آن موجب می شود ترافیک منظم تر و اتلاف وقت کمتری داشته باشند.