این هفته نیز یکی از روزنامه‌ها گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان حفظ نباتات منتشر کرد که از عرضه محصولات دارای باقیمانده سموم درمیادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌ها خبر می‌دهد.

در گزارش مجلس به سهل‌انگاری درباره ورود محصولات آلوده به باقیمانده سموم کشاورزی به چرخه مصرف اشاره شده و آمده است: به رغم تکلیف‌های قانونی، نه تنها ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت و نظارت لازم بر نوع و میزان استفاده از سموم و آفت کش‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه عرضه محصولات دارای باقیمانده سموم در سطح میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های سطح شهرها و کانون‌های جمعیتی همچنان ادامه داشته است.

مهدی بختیاری‌زاده، سرپرست سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران به اکوایران می‌گوید: ‌از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع آزمایش محصولاتی که وارد میادین میوه و تره‌بار می‌شود در دستور کار قرار گرفته، درحالی که این آزمایش ها ۴، ۵ سالی متوقف شده بود.

به گفته او ۲ هزار و ۱۰۰ مورد از محصولات به صورت رندوم بررسی شده و برندهایی که مخاطراتی برای سلامتی شهروندان ایجاد می‌کردند در لیست سیاه قرار گرفتند. او به شهروندان تهرانی این اطمینان را داد که تمام محصولاتی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود سالم هستند.