سید سعید صدرزاده در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز نزدیک به ۱۱ هزار مکاتبه را پاسخ داده ایم، اظهار کرد: بخشی از این مکاتبات یا قابل اجرا نیست یا خلاف قانون است و یا در حیطه وظایف شهرداری نیست. از ابتدای حضور شهروندان در مرکز، وقتی متوجه می شویم که درخواست ها در این سه بخش است توضیحات لازم داده می شود تا افراد به معاونین مراجعه نکنند. بین ۵۰ تا ۶۰ درصد درخواست‌های مردم در این سه حوزه قرار می گیرد.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی با بیان اینکه مبحث اشتغال و تغییر وضعیت کارکنان از جمله درخواست‌های غیرمرتبطی است که با ما در میان گذاشته می شود، خاطرنشان کرد: شهرداری ۳۰ هزار نفر پرسنل پیمانکاری دارد که اگر تمام این کارکنان به دنبال تبدیل وضعیت باشند قطعاً بر اساس ظرفیت قانونی، شدنی نیست.

وی با اعلام اینکه بخشش، تقسیط و تخفیف تخلفات ورای قانون از موارد متعددی است که در مراجعات مردمی مطرح می شود، تصریح کرد: اینکه فیش ها به صورت سیستمی طراحی شده و دستی نیست، پاسخ موثق و منطقی است؛ در این شرایط، کارکنان، شهردار یا اعضای شورای اسلامی شهر به فیش‌ها دسترسی ندارند و توقع بخشش‌ها و عفو در تخلفات از گردن ما خارج می‌شود.

صدرزاده همچنین تصریح کرد: بخشی از درخواست های مردمی نیز به دیگر ادارات مرتبط است؛ مردم به دلیل ملی بودن شهردار تهران، از نقاط مرزی، شهرها و استان‌های مختلف درخواست ها خود را با ما مطرح می کنند. هرچند این درخواست‌ها در حوزه اختیارات شهرداری نیست اما سعی می کنیم ارتباط با اداره مربوطه و استان مرتبط را برقرار کنیم تا مشکل آنها نیز مورد پیگیری قرار بگیرد و افراد بلاتکلیف نباشند.

وی با تأکید بر اینکه بالاترین درصد مراجعات مرتبط مردم با شهرداری به مباحث شهرسازی اختصاص دارد، یادآور شد: دومین موضوع رفع معضلات موقت اجتماعی همچون فقر مطلق، معتادان متجاهر و خدمات شهری است.

دستیار ویژه شهردار تهران در حوزه ارتباطات و مطالبات مردمی تأکید کرد: در ابتدای کار درخواست‌های مرتبط با حوزه اشتغال بسیار بالا بود اما به مراتب کاهش یافته و در یک یا دو ماه گذشته اصلاً چنین درخواستی را شاهد نبوده‌ایم.