به گزارش اکوایران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به این خبر گفت: ساعت ۱۱:۰۴ امروز (یکشنبه، 4 آذر) یک مورد حادثه آوار در یک ساختمان قدیمی در خیابان ملت، خیابان آذرتوس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

جلال ملکی افزود: آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده کردند که در یک ساختمان دوطبقه قدیمی که ظاهراً کارگران در آن مشغول به کار بودند به یکباره هر دو طبقه تخریب شد و اطلاعات اولیه حاکی از این بود که افراد زیر آوار محبوس هستند.

به گفته ملکی، سه نفر زیر آوار محبوس و از نقاط مختلف دچار مصدومیت و شکستگی شده بودند، اما زنده از زیر آوار خارج شدند و به عوامل اورژانس تحویل دادند و در ساعت ۱۲:۲۴ عملیات به پایان رسید.

پس از حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو، مطالبه معرفی ساختمان‌های ناایمن پایتخت مطرح و با مخالفت‌هایی از سوی مدیریت شهری نیز مواجه شد. با این حال چندی قبل فهرستی از 129 ساختمان ناایمن تهران منتشر شد؛ فهرستی که البته سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفته مورد تایید این سازمان نیست.

زاکانی - شهردار تهران - ضمن ابراز مخالفت با انتشار لیست رسمی ساختمان‌های پرخطر، گفته بود: «اعلام کردن لیست ساختمان‌های ناایمن تهران کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند. مشکل این ساختمان‌های ناایمن فقط از لحاظ آتش‌نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه‌چیزِ ایمنی، آتش‌نشانی نیست.»